Големите немски производители на автомобили, като Volkswagen, BMW и Mercedes, не очакват недостигът на чипове, измъчващ автомобилната индустрия, да изчезне скоро. Шефът на Mercedes-Benz Ола Келениус смята, че проблемите могат да продължат до 2023 г.

Volkswagen също споделя това мнение, а BMW предупреждава, че проблемите с полупроводниците могат да продължат, без да уточнява докога. Полупроводниците се използват за управление на всички видове електроника, от които съвременните автомобили трябва да функционират. Колите все повече се превръщат в компютри, които разчитат на чипове не само за управление на двигателя, но и за информационно-развлекателните технологии. Полупроводниците обаче се превърнаха в рядка стока на международния пазар поради COVID кризата.

Mercedes бе засегнат от затварянето на фабрики в Малайзия това тримесечие. През последните години страната се превърна във важен център за тестване и опаковане на чипове, който Mercedes използва. Чип компании като Infineon Technologies, NXP Semiconductors и STMicroelectronics също са сред най-важните доставчици с фабрики в страната.

Недостигът на чипове е проблем от края на миналата година. В началото на пандемията производството на автомобили рязко намаля, а с него и търсенето на полупроводници. Когато пазарът отново се повиши през третото тримесечие, бързо се появи голям дефицит, който все още не е разрешен.

Поради това производството е спаднало и много автомобили се продават без ключови електронни функции, които ще бъдат инсталирани по-късно, когато в тези превозни средства бъдат инсталирани чипове.