Над 600 хил. запитвания са приели от НАП от началото на годината по телефон и с имейл чрез информационния център на агенцията. Това е с 20% повече, отколкото през миналата година, отбелязват от приходната агенция.
Клиентите се интересуват най-често от сроковете и начините за деклариране на данъци, уточняване на здравния си статус и търсят помощ как да ползват електронните услуги на НАП.
Почти 158 хил. са обажданията на телефон 0700 17 700. Консултации с данъчен експерт, като например как и кога се декларират данъци и осигуровки, какви са начините за плащане, се извършват всеки делничен ден на цената на един телефонен разговор. 18 секунди е било средното време на изчакване при приемане на разговор, а на самия разговор - 5 мин. 90% от казусите са получили разрешение от първото обаждане.
Други 29 хил. запитвания са отправени чрез имейл [email protected]. На 90% от тях е отговорено в еднодневен срок.
На националния телефон агенцията предоставя и автоматизирани справки, които са достъпни 24 часа в денонощието всеки ден. Чрез тях се дава информация къде и как да се платят данъци и осигуровки, правят се справки за здравноосигурителен статус, за настоящо пенсионно осигурително дружество и за регистрация по Закона за ДДС.