Икономическият министър Даниела Везиева ще е домакин на среща на фирмите, участвали в конкурса на “24 часа”, който вече има 7-годишна история
За седма година вестник “24 часа” подава ръка чрез проекта “Големите малки” на малкия бизнес в България. Това е състезание за хора със смели идеи. Те получават реклама на стойност 10 хил. лв. в хартиеното и онлайн изданието на медията.
Партньори в инициативата тази година са Пощенска банка, Българската агенция за експортно застраховане, А1, Министерството на икономиката, Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия и “София Тех парк”.
Как се развива бизнесът на победителите от първите издания на конкурса “Големите малки”? Икономическият министър Даниела Везиева предложи да поканим тези фирми, за да чуем и видим как продължава пътят им.
“Гамифино” - млада и амбициозна технологична и образователна компания, чиято мисия е
да направи бизнеса
и обученията
по-продуктивни,
креативни и забавни
чрез елементи на игровизация, бе отличена за своята вечна тетрадка. В нея може да се пише и трие, както и да се разместват и добавят страници.
Наградата връчи министърката на икономиката Даниела Везиева. “За мен е огромно удоволствие да съм част от тази позитивна енергия. Благодаря на “24 часа” за цялото внимание и топлина, с която се отнасят към малките предприятия”, каза министър Везиева. И гарантира, че фирмите могат да разчитат и на Министерството на икономиката чрез иновативни програми и инструменти. В новия период по програма “Конкурентоспособност и иновации” в предприятията са предвидени 100 млн. евро за добри идеи в предприемачеството и иновациите, а чрез новата програма на ББР всички креативни индустрии могат да получат кредити при добри условия.
“Малките компании
са всъщност
много големи
и показват с всяка иновативна идея колко е хубаво да имаш големи мечти, които да следваш”, допълни Везиева.
“Ще се радваме чрез “24 часа” да развиваме своята мисия чрез игровизация и да помогнем на повече компании, образователни институции и хора да са по-креативни”, отговориха от “Гамифино” и подариха на Везиева една от своите вечни тетрадки. А тя се пошегува, че на нея няма да пише законопроекти, за да не изчезнат.
Също в категория “Устойчиво развитие” Дончо Барбалов, зам.-кмет по финансите и здравеопазването на София, награди “Тонер стрийм”. Фирмата произвежда рециклирани тонеркасети за копирни машини. Имат онлайн магазин с бърз достъп до целия каталог. Управителят Васил Николов благодари, тъй като това е първата им награда, макар от години да са на пазара.
“Вие сте много добър пример как бизнесът се разраства с развитието на технологиите, тази фирма има много голям потенциал. От Столичната община правим всичко възможно да подкрепяме бизнеса с отстъпки през миналите тежки пандемични месеци, дотук са на обща стойност 6 млн. лв.”, каза Барбалов.
Иван Михалев, търговски директор на “Медийна група България”, отличи Ива Георгиева от “Вемо 99”. Това е семейната компания, която произвежда фуражни добавки, билкови екстракти, хранителни добавки и ензими. Първият им продукт е екстракт от растението бабини зъби.
Ива Георгиева благодари, че “24 часа”
вярва в българското,
защото то е в
основата на
икономиката ни
"Като личен проджект мениджър на събитието се радвам, че за 7-а поредна година можем да поканим и да отличим малки фирми. Сега е по-трудно, падат продажбите, но точно в такива години се надяваме да се види още повече нашата роля на медия, която подкрепя предприемачеството в България. Благодаря, че кандидатствахте, журито бе много затруднено. Това е един малък празник за малкия бизнес", каза Михалев.
“Благодаря на любезните домакини за страхотната инициатива. Не е нагласено, но тази компания участваше и в една наша менторска програма”, изтъкна шефът на агенцията за малки и средни предприятия Бойко Таков. Той отличи “Национални архиви Корп”, която съхранява, архивира и дигитализира документи на частни и международни компании, държавна администрация и частни лица.
“Наградата със сигурност ще ни помогне в мисията ни, вие сте партньор, тази инициатива е в подкрепа на всички нас, предприемачите”, заяви основателят и неин управител Карлос Мена.
Три фирми бяха отличени в категория стартъпи.
“Хелт ин бокс” получи награда от Тодор Младенов, изпълнителен директор на “София Тех парк”. Заслужи я иновативната идея за вендинг машини и първата верига минимаркети със здравословни храни, които се разполагат в офисите.
“Благодарим, за нас това е голяма помощ, тъй като стартирахме по време на пандемията. Занимаваме се със здравословни храни, искаме да предоставим здравословен начин на живот най-вече на хората в офиса”, каза фитнес инструкторът Лазар Ангелов, който е един от основателите на стартъпа.
“България е пълна със стартиращи компании, има много интелигентни млади хора, такива кампании трябва да има повече от веднъж годишно”, благодари и другият основател Ивайло Николов.
“Чухте енергията на стартъпите, това е нещо съвсем различно и при нас е ежедневие. Радвам се, че инициативата на “24 часа”
подкрепя инициативните,
смелите, иновативните
Ние също се стараем да им помагаме и мисля, че все повече се усеща това в нашата екосистема. Ние си позволяваме да връчим скромна награда на фирмата - могат да си изберат една от двете услуги на територията на Инкубатора – да проведат свое дигитално събитие или нашият екип ще им направи една видеовизитка”, обърна се към тях Младенов.
Филип Попов, началник на управление “Банкиране малък бизнес” в Пощенска банка, награди Красимир Николов от “Гормоли”. Това е бутикова семейна компания, която прави био орехово масло, като го извлича от орехите, а от обезмаслените ядки прави брашно. Фирмата е изцяло от зеления сектор, защото не използва никакво електричество. “Искрено благодаря на организаторите за номинацията”, каза Николов.
“Ние приемаме това събитие като наша мисия, защото идеята на банката е да подкрепя малкия бизнес и също искаме да допринесем с малко в тези трудни времена. Подаряваме им безплатно стандартно банково обслужване в рамките на 12 месеца”, заяви Филип Попов.
Третият победител в категорията на стартъпите е “Полиси дивелопмънт”. Те получиха грамотата си от Момчил Ройнев, изпълнителен директор на БАЕЗ. Взе я управителят Стамен Лолов. Семейната му фирма започва да произвежда телешко джърки – чипс, който е много познат в САЩ и по света, но за България все още е новост.
“Благодаря за наградата, ако има интерес към продукта, ще направим и от пилешко, и от риба, стискаме палци да продължаваме напред”, пожела си Лолов.
“Благодаря, както и миналата година, на организаторите на този наистина малък, но хубав празник на малкия и средния бизнес. Вълнуващо е, че успяваме в продължение на повече от 20 г. да подкрепяме този бизнес по отношение на вътрешния пазар и експортните му нужди. Тази година въведохме нов продукт за микро- и малки предприятия, който доста добре се котира, ще се радваме да ви бъдем полезни”, подчерта Ройнев.
Единствената компания, която беше отличена в категория “Социално предприемачество”, е “ТийчМи”. Връчи я Албена Атанасова, експерт “Корпоративни комуникации” на А1. Платформата предлага курсове за учители, с които да им помогне да се адаптират към онлайн обучението и да ги научат как да подхождат правилно към децата.
“Изключително съм щастлив, “Големите малки” е нещо страхотно, особено в момент, който е не толкова труден, колкото странен за бизнеса. Бизнесът на малките предприятия е гръбнакът на нашата икономика, социалното предприемачество също. 5000 учители преминаха обучението ни и се надявам да продължаваме да развиваме дигиталните им компетенции”, каза Ален Паунов, основател на “ТийчМи”.
“Подкрепяме инициативата още от самото начало. “ТийчМи” засягат една от най-важните теми - образованието, което е бъдещето”, каза Атанасова.
“Ики Гай ТМ” беше отличена в категория “Иновативна компания” от Стамен Янев, изпълнителен директор на Българска агенция за инвестиции. Грамотата получи управителят Михаила Маркова. През март тя създава семеен център, специализиран в бебешкото спа. За краткия период на своето съществуване центърът привлича над 5 хил. последователи и стотици вдъхновени клиенти.
“Буквално преди няколко месеца това беше просто идея, шега, тя се роди преди 5 г. и съм сигурна, че “24 часа” е медията, която ще ни отразява как порастваме”, каза Маркова.
“Искам да поздравя фирмата, която в някаква степен визуализира това, което ние всички искаме - да помагаме на нашите деца”, обърна се към нея Стамен Янев.
Венелина Гочева, издател на “24 часа”, награди “МайндФит”. Фирмата дава достъп на служители от различни компании до мрежа от независими психотерапевти.
“Пандемията изостри този сериозен проблем. Били сме във всички позиции и страни в този бизнес, аз като работодател имах такава нужда. Психичното здраве в България все още е тема табу, но пандемията помогна да се говори. Работим усърдно за това да нормализираме разговорите за психичното здраве и работодателите да му обръщат внимание, защото повечето от служителите работят с ума си”, пожелаха си Виктория Викторова и Елеонора Предева.
“Това е първата награда на фирма с подобен предмет на дейност за 7 г. и показва колко много се променя нашият конкурс.
Радва ме, че вие сте
различни всяка година,
а хората, които връчват отличията, почти не се променят и помнят всяка една от фирмите и историите им. Много съм горда от този конкурс и вие също трябва да сте, защото да правите бизнес в тази ситуация е много трудно и героично, но знайте, че успявате - щом сте тук, ще успеете и ние ще ви помогнем. По време на пандемия много хора започнаха да четат, сайтът на “24 часа” е един от най-четените, но в пандемията хората четат и на хартия, защото останаха у дома. Бизнесът ви е грижа точно за тяхното психично здраве”, каза Венелина Гочева.
И за да онагледи смисъла от общите усилия, Гочева даде пример - ден по-рано министърът на икономиката Везиева е открила фабрика на една от компаниите, отличена в “Големите малки” преди няколко години - “Cupffee”, които произвеждат ядливи чаши за кафе.