Реалните приходи от продажби на самостоятелно разработени електронни игри от китайски компании в чужбина от началото на годината до момента възлизат на 18,01 милиарда долара или ръст от близо 17%, според съвместен доклад на Асоциацията на производителите на игри и Китайския институт за изследване на индустрията за електронни игри.
Окуражени от бързо нарастващите приходи от задграничния пазар, все повече китайски разработчици на игри планират да разширят глобалното си присъствие. Данните от доклада потвърждават това, фиксирайки рядко увеличение на броя на страните и регионите, където се продават китайски игри, като например Чили и Египет, които се превръщат във важни пазари, предава радио Китай.
„По наши предварителни оценки, приходите от чужбина на разработчиците на игри, базирани в Гуандун, вероятно ще надхвърлят 38 милиарда юана (близо 6 милиарда долара), с ръст от над 20 процента на годишна база. Пазарите в различни страни се разширяват устойчиво“, казва Чън Уънюен, генерален секретар на Асоциацията на индустрията за развлечения и игри на Гуандун (GEGIA).
„Разширихме бизнеса си в повече от 200 страни по света и някои от нашите игри са сред най-продаваните игри в над 100 държави“, добавя Джан Уей, вицепрезидент на Tencent Interactive Entertainment.
Същевременно, тъй като все повече страни и региони стават целеви пазари на китайските разработчици на игри, разнообразието на техните продукти се увеличава.
„Преди се справяхме добре на азиатския пазар, но от миналата година нашите продукти показаха конкурентни предимства на европейския и американския пазари. От началото на годината до момента дяловете на приходите ни от Европа и Америка непрекъснато се увеличават като част от общите продажби“, казва Ин Тиенмин, вицепрезидент на 37 Interactive Entertainment.
Въпреки че приходите от продажби на китайски мобилни игри от вътрешния пазар са стабилни, продажбите им в чужбина бяха сравнително слаби. И сега, благодарение на процъфтяващата икономика и силния интерес към мобилни игри на фона на продължаващата пандемия, тези разработчици постигнаха забележителни резултати.
Според доклада на Асоциацията на производителите на игри и Китайския институт за изследване на индустрията за електронни игри, този сектор има важната задача и за културния износ. Като „прозорец“ за културна продукция на Китай, вграждането на китайската култура в игровите продукти също е важен начин за обмена и комуникацията с чужбина. С нарастването на конкурентоспособността на сектора в чужбина, постепенно се разширява и международното влияние на китайската култура и елементи от нея.