„Активните клиенти на платформата eBag се увеличават с 24% в началото на тази година“, казва Иван Александров, основател и изпълнителен директор
44% от потребителите на eBag заявяват, че пазаруват хранителни стоки и продукти за домакинството онлайн повече от веднъж седмично.
Това сочат данни от потребителско проучване сред клиентите на най-големия онлайн супермаркет у нас.
Проучването е реализирано от 17-23.05.2022 г. и в него са участвали над 1 200 потребители от София, Пловдив, Пазарджик, Благоевград и Перник. 75% от тях са жени, 25% мъже, в широк възрастов диапазон (26-55 г.).
44% също споделят, че в последните 6 месеца все по-често избират да купуват хранителни стоки онлайн, а 15% декларират, че пазаруват само онлайн и не посещават физически магазини, за да набавят необходимите продукти за дома.
19% казват, че пазаруват и по двата начина. 41% заявяват, че продължават да посещават физически супермаркети, а 15% предпочитат малки квартални или специализирани магазини и пазари.
Водещата причина да избират онлайн пазаруването на храни за 64% от участниците е, че спестява време от ходенето до магазина.
На второ място посочват, че доставката до прага на дома е голяма удобство (57%), а 39% казват, че им спестява носенето на тежки торби.
Приходите на eBag за първото тримесечие на 2022 г. нарастват с 18% до 16.2 милиона лева с ДДС, в сравнение с най-високите нива, които бяха регистрирани за последните 3 месеца на 2021 г.
„Активните клиенти на платформата се увеличават с 24% в началото на тази година“, казва Иван Александров, основател и изпълнителен директор и допълва, че според последните изследвания индикаторите за клиентска удовлетвореност остават на високо ниво: 92 пункта (според NPS проучвания, които компанията прави регулярно).
В комбинация с високото ниво на удовлетвореност, само под 1% от анкетираните в проучването споделят, че са имали проблеми при доставените продукти.
Данните на eBag сочат, че от началото на 2022 г. 85% от клиентите приоритетно пазаруват плодове и зеленчуци в платформата. Категориите месо и риба също са особено предпочитани в онлайн пазаруването, тъй като в 65% от поръчките за 2022 г. в потребителската кошница присъстват тези продукти. Това се дължи на доказаните производители, които гарантират постоянното им качество и могат да бъдат открити в eBag в категориите био и фермерски храни.
„Онлайн пазаруването на хранителни продукти има редица предимства, които потребителите ни оценяват. Особено сега, след пандемията, когато живеем в новите реалности, все повече хората ценят времето си и се насочват към онлайн пазаруване на хранителни стоки. За това и ръстът в клиентите ни продължава. На първо място им спестяваме време за важните за тях неща, точният час на доставка дава възможност за по-добро планиране на времето им и не на последно място - цените ни са като във физическите магазини, а изборът на стоки е по-голям“, коментира Иван Александров.
84% от участниците в проучването поръчват всякакви хранителни продукти онлайн без притеснения, като само една малка част споделят, че имат известни предразсъдъци относно плодовете и зеленчуците.