Произведено в Кипър“ е новият етикет и лого за автентични кипърски продукти, като целта е допълнително увеличение на износа през следващите години, предаде БТА. За последните пет години износът на Кипър се е увеличил с 50%, предаде за БТА кипърската агенция КНА.
Новият етикет и лого „Произведено в Кипър, уникално по произход“ бяха представени на откриването на панаира „Седмица на индустрията“ от министъра на енергетиката, търговията и промишлеността Наташа Пилидес.
В първата фаза етикетът ще бъде поставян на индустриални продукти като лекарства, пластмаси, метални конструкции, козметика, електронно оборудване и занаяти, включително бродерия и керамика.
На по-късен етап етикетът ще бъде поставян и на други категории продукти, а именно селскостопански стоки, като храни и вино.
Логото е композиция от линии и триъгълници, които създават образа на Кипър като мозайка.
„Блоковете, съставляващи логото, са подредени така, че ъглите им да сочат във всички посоки, изпращайки посланието, че кипърските продукти могат да достигнат до целия свят“, каза Пилидес.
В изказването си на конференцията, министър Пилидес посочи, че въпреки предизвикателствата с ковид-19 и сега с войната в Украйна, индустрията в Кипър се разраства и „се надяваме, че ще продължи да расте с още по-бързи темпове от тези, които преживяхме през последните години ."
По повод на новия етикет на кипърските продукти тя каза, че това усилие за създаване на обща идентичност на кипърските продукти попада в контекста на новата политика на министерството.
Позовавайки се на данните за износа на Кипъс, Пилидес похвали възходящата тенденция от 21,8% ръст на износа през първите шест месеца на тази година. Това, обясни тя, е положително развитие, което създава очаквания, че кипърската индустрия вече може да се конкурира с колегите си на международния пазар.
Освен това Пилидес отбеляза, че в периода от 2016 г. до 2021 г. износът се е увеличил с почти 50%. Според нея това увеличение ще продължи и през 2022 г.