Онлайн пазаруването е лесен начин бързо да се намери подходящ коледен подарък. Когато обаче се прави в последния момент, това крие допълнителни рискове, предупреждават от компанията за киберсигурност Kaspersky.
Те отчитат ръст на онлайн измамите, които се възползват конкретно от бързащите да купуват подаръци в последния момент. "За крадците в случая количеството е по-важно и затова полагат доста повече усилия", коментира Кърт Баумгартнър пред CNET. Той е един от водещите експерти по киберсигурност на компанията, пише vesti.
Тя отчита, че от 27-ми ноември т.г. насам има постоянен и голям ръст на фалшивите имейли. Най-често те предлагат различни уж персонализирани оферти, специални предложения и др.
Други начини за привличане на внимание са предложения за намаления, ако се попълни анкета, кодове за отстъпки за луксозни стоки и т.н. Има дори и оферти за онлайн запознанства или еротично съдържание. Накратко, хакерите се опитват да привлекат вниманието по всякакви начини към измамите си, за да вземат данните на потребителите.
Проучване на Kaspersky открива, че 12% от американците ще пазаруват подаръци онлайн в последния момент. От тях 40% признават, че биха поръчали и от непознати и дори съмнителни за тях сайтове стига офертата да е достатъчно добра.
Експертите прпоръчват повишено внимание при подобни покупки. Първо да се направи проверка на магазина и отзивите му онлайн, да не се използва директна банкова сметка или основна дебитна карта за плащания.