Продажбите на шампанско се очаква да достигнат нов рекорд тази година въпреки инфлацията, която беше напът да накара потребителите да избягват скъпата пенлива напитка, съобщиха производителите преди началото на празненствата по света в края на годината, предаде Ройтерс.

Продажбите на шампанско достигнаха рекорден връх от 5,7 милиарда евро миналата година, тъй като облекчаването на ограниченията, свързани с пандемията, подхрани ръста на износа, предаде БТА.

"Много вероятно е да надминем този рекорд и през 2022 г. да бъде регистриран нов рекорд за шампанско по отношение на оборота", каза Давид Шатийон, председател на Съюза на шампанските къщи (UMC) в Реймс, където се намират някои от най-известните производители на шампанско.

Продажбите също ще се повишат като обем тази година в сравнение с 320-те милиона бутилки, продадени през 2021 г., но остават под рекорда от 2007 г. от 339 милиона бутилки, допълни той.

"Имаме потребители, които може би са по-малко засегнати от инфлацията, отколкото други, и забелязахме след края на пандемичната криза, че хората искат да се забавляват, искат добри продукти и отварянето на бутилка шампанско само по себе си е празник", коментира Шатийон.

Продажбите за износ също се очаква да достигнат рекордни нива.

"Първите ни три пазара - САЩ, Великобритания и Япония, се справят много добре, както и другите европейски дестинации", сподели Шатийон.

Цените на шампанското се повишиха тази година, тъй като винопроизводителите претърпяха увеличение на разходите, особено за бутилки и транспорт. Енергийната криза имаше по-малко въздействие, отколкото върху по-енергоемките сектори, тъй като прибирането на реколтата се извършва ръчно, обясни той.

Тазгодишната винена реколта в Шампан, която Шатийон нарече "чудо", е с 45 процента над средната за пет години поради добрите метеорологични условия и се е удвоила спрямо 2021 г., когато измръзване и плесени опустошиха лозята, показват официални данни.

Войната в Украйна и санкциите срещу Русия оказаха слабо въздействие върху продажбите на шампанско, тъй като бутилките бяха изпратени отново, за да отговорят на голямото търсене от други пазари, каза Шатийон.