Китайските марки автомобили общо представляват пазарен дял от 1,35 процента в Европа миналата година. Все още не много, но повече от двойно в сравнение с година по-рано. Те са задминали по продажби японските Mazda, Suzuki, Honda, Mitsubishi и Subaru, но и британския Jaguar Land Rover. Това съобщава сайтът за автомобилни статистики Jato.
Китайците бързо бомбардират европейския автомобилен пазар с нови модели, а от време на време и с напълно нови марки. Компанията MG е много добре приета на европейския пазар и миналата година е представлявала 75 процента от всички китайски коли, продадени в Европа. Общо са пласирани на Стария континент 152 400 китайски возила или пазарен дял от 1,35 процента. Година по-рано те бяха само 66 100 и тогава пазарният бе 0,56 процента.
Със сравнително големия ръст на пазарния дял китайските марки взети заедно надминаха Mazda (1,23 процента), Suzuki (1,17), Jaguar Land Rover (0,98), Honda (0,59), Mitsubishi (0,50) и Subaru (0,14 ). Jato включва Geely Group отделно в данните си за продажби. Компанията майка на марки като Volvo, Polestar и Lynk&Co, разбира се, също е китайска, а Lynk&Co в частност също е доста китайска марка. Geely имаше 2,71% пазарен дял в Европа миналата година.