До 2030 г. Германия иска да има поне 15 милиона електрически коли по пътищата, но вече може да се предвиди, че ще има затруднения при пълнене на батериите. Проблемът не е толкова количеството електроенергия, колкото способността на разпределителните мрежи да захранват едновременно голям брой автомобили и други потребители на електроенергия в пиковите периоди.

Министерството на икономиката на Робърт Хабек планира да намали броя на активните зарядни станции за електрически автомобили и термопомпи в случай на недостиг на електроенергия. Но докато първоначално се говореше за редки, изключителни ситуации, при които зарядните станции могат да бъдат изключени с дистанционно управление или да се намали поне мощността на зареждане, то сега се обсъждат нови по-строги разпоредби.

Федералното правителство иска да позволи на мрежовите оператори да спират енергийните доставки на термопомпи и зарядни станции в домашни условия при затруднено електроснабдяване в пиковите часове за неопределено време.

Лобисти и потребителски асоциации се разбунтуваха срещу планирания закон и подадоха протестно писмо в Министерството на икономиката.