Концернът Stellantis (Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Jeep) изпрати имейли до служителите си и разлепи плакати в някои от фабриките си, опитвайки се да убеди работниците да седнат зад волана на камиони. Около 140 служители вече са кандидатствали, съобщиха от компанията. Stellantis плаща на работниците, които се навият да станат шофьори на автовозите, обучението и таксите, необходими за получаване на необходимите шофьорски книжки, а също така обмисля закупуването на собствени камиони, за да се справи с логистичните трудности.
Недостигът на шофьори на камиони остави хиляди коли блокирани във фабриката на Stellantis в Сошо в края на миналата година, принуждавайки компанията да паркира много от тях на изоставено летище на няколко километра от завода.
Renault също се опитва да направи същото, като започна процес на обучение на част от служителите си в компанията Adecco. Renault има проблеми с логистиката. Volkswagen също е засегнат от този проблем, поради което най-големият европейски производител на автомобили не може да достави готови автомобили на клиентите си навреме.
Много европейски шофьори на камиони в Западна Европа са украинци, което усложни логистичните проблеми след началото на войната, които започнаха с пандемията COVID-19 и продължиха с недостига на чипове.