В света на автомобилите има експерти, които използват техника на шофиране за възможно най-ефективния начин за постигане на автономност, много по-голяма от тази, която обикновено се дава от производителите. Последният пример е за изминати 2095 километра с един 66-литров резервоар дизел. Този забележителен резултат постига Феликс Еголф с Opel Insignia 1.5D.

Пътят, по който е карал, е дълъг повече от две хиляди километра. Тръгва от в Рюселсхайм, домът на Opel в Германия. После минава през Хамбург, Берлин, Лайпциг, Мюнхен и Мерсбург за 4 дни и накрая се връща в Рюселсхайм.

На тръгване резервоарът от 66 литра се пълни догоре и целта е да измине маршрута само с това гориво. Според разчетите, за да може да стане това е необходимо Insignia да постигне реален разход от 3,5 л/100 км. Еголф смята, че това е възможно, тъй като влиянието, което водачът има върху потреблението на гориво е „по-голямо, отколкото някои хора могат да си представят”.

Първото спиране е след 400 километра, а стрелката за отчитане на горивото почти не мърда: 3,6 л/100 км - благодарение на факта, че по-голямата част от пътуването е по магистрала и средната скорост е 82,8 км/ч. През втория ден данните са много сходни - за 8 часа и 28 минути се изминават още 700 километра със средна скорост от 84,8 км/ч при разход от 3,6 л/100 км.

На третия ден, белязан от мъгла и случайни задръствания, Еголф обръща внимание на голямото влияние на скоростта върху потреблението на гориво, като твърди, че някой, който кара със 120 км/ч, може да харчи почти два пъти повече от друг, който кара с 90 км/ч. Съвет - за пътуване от 360 километра, първият ще го направи за три часа, а вторият за четири, но първият ще изразходва 21,6 литра по пътя, а вторият само 10,8, което е осезаема разлика.

В края на третия ден средната скорост е 74,4 км/ч, а разходът остава непроменен – 3,6 литра. Иглата на резервоара е на последната си точка, но в крайна сметка Еголф с дизеловата Insignia достига финалната линия в Рюселсхайм, където напълни резервоара си 4 дни по-рано.