Първият електрически мерцедес G-класа EQG ще бъде първият автомобил на ток, който ще има батерии, които ще използват аноди на основата на силиций, което обещава драстично увеличаване на обхвата, като същевременно намалява времето за зареждане на акумулаторите. Те ще бъдат доставени на компанията от Щутгарт от базираната в Калифорния компания Sila Nanotechnologies. Материалът за батерии Titan Silicon се разработва от няколко години и вече е наличен в търговската мрежа, като Mercedes е първият производител, който ще ги влага в моделите си.

Sila твърди, че Titan Silicon е „първият безопасен и чист заместител на чистите графитни аноди, предназначен да мащабира и драстично да подобри производителността на електрическите превозни средства“. При тях увеличението на обхвата с около 20 процента в сравнение със съществуващата технология, както и значително по-кратко време за зареждане на батерията.

Материалът за батерията на Sila е по-щадящ околната среда. По време на производствената фаза Titan Silicon генерира 50% до 70% по-малко въглероден диоксид на kWh от графита. Може да съхранява 10 пъти повече заряд от графита.

Sila Nanotechnologies иска нейният Titan Silicon да бъде използван в един милион електрически превозни средства до 2028 г. Пионерът ще бъде EQG, който ще бъде пуснат на пазара в края на 2024 г.

Очаква се първото електрически "кубче" да разполага с 4 електрически мотора. Електрифицираният G-клас  ще има автономност от над 480 километра, именно благодарение на Titan Silicon. Най-вероятно ще споделя шасито с конвенционалната G-класа, която ще бъде показана до края на годината. Очаква се също интериорът и общият дизайн на серийния EQG да бъде почти идентичен с обикновения модел.