Според Китайската асоциация на пътническите автомобили (CPCA), продажбите на леки автомобили в Китай през миналия месец възлизат на общо 1,65 милиона бройки, което е ръст от 54,5 процента спрямо април 2022 г.
Голямато увеличението от над 50 процента на продажбите на нови автомобили в Китай се дължи и на ниска сравнителна база - факт е, че през пролетта на 2022 г. продажбите на коли в страната не бяха високи поради поредното избухване на коронавирус. През март 2023 г. ръстът на продажбите е 0,3 на сто, а през януари-април обемите на продажбите намаляват с 1,4 на сто, до 5,98 милиона коли.
Продажбите на електрически превозни средства и хибриди (NEV) са скочили обаче с 85,6 процента през април, за да надминат цифрата от половин милион. А през януари-април продажбите са се увеличили с 36 процента на годишна база до 1,84 милиона. Докладът също така показва, че Китай е изнесъл 91 000 коли на ток през април, 10 пъти повече от април миналата година и 29,4% повече от март.
През първото тримесечие на 2023 г. пазарът в Китай представлява 60 процента от глобалните продажби на електрически автомобили и хибриди. Общо през първите три месеца на тази година в света са продадени 2,55 милиона автомобила с нови енергийни източници (NEV или New Energy Vehicle), 70 процента от които са електрически автомобили, а други 30 процента са хибриди. На годишна база тази цифра се е увеличила с 29 процента.