Делът на компаниите в Германия, които се самооценяват като иновативни, е намалял след пандемията от КОВИД-19, сочи най-новото проучване на германската фондация "Бертелсман" (Bertelsmann), съобщи ДПА.
Само една от всеки пет германски фирми в момента би се описала като особено иновативна, докато през предпандемичната 2019 г. съотношението бе една от всеки четири фирми.
Делът на бизнеса, който не търси активно възприемане на иновации, е нараснал от 27 на сто през 2019 г. до 38 на сто през 2022 г., според данните от проучването.
За същия период иновационното представяне на германските компании е намаляло с 15 на сто.
За да оценят ефективността на иновациите, анкетираните фирми са били запитани до каква степен са внедрили иновативни подходи в свои продукти, процеси, маркетинг или бизнес модели.
"Това развитие ще има сериозни последици за позицията на германските компании на световните пазари", каза авторът на изследването Армандо Гарсия Шмид, визирайки негативната тенденция.
"Нашето проучване ясно показва, че компаниите са толкова по-конкурентоспособни и по-устойчиви на кризи, колкото по-силен е техният иновационен профил", добави той.
Според Шмид иновативните компании имат и по-динамичен принос за развитието на заетостта, предаде БТА.
Пандемията от коронавирус изостри разликите в подхода на компаниите към иновациите, се казва в заключенията от проучването. Повече от една четвърт от компаниите са отложили или напълно са отменили планираните иновации по време на пандемията, особено тези, които избягваха риска.
Проучването се основава на представително допитване до повече от 1000 германски фирми.