Въпреки че електрическите автомобили нямат шумен двигател, като бензиновите и дизеловите коли, що се отнася до външния шум, изглежда няма голяма разлика. Това, което се шушука от известно време в професионалните среди, сега е потвърдено от тестове в швейцарския кантон Арау. Там експерти измерват колко шумни са различните модели автомобили по маршрути в и извън града, съобщава Regional Journal на SRF.
Причината за изравняването на всички видове автомобили е шумът, който се създава при търкаляне на гумите по асфалта. При скорост от около 25 км/ч колелата заглушават бръмченето на двигателя. Колкото по-широки са гумите, толкова по-силен е шумът. При 50 км/ч електрическият Tesla Model X e почти толкова силен, колкото Audi RS6, бензинов двигател с мощност 600 к.с. Тъй като тенденцията към по-тежки модели на електрическите автомобили продължава, шумът от пътя се увеличава, въпреки че двигателите стават по-тихи. Например средното тегло на новите автомобили в Швейцария се е увеличило с около 60 процента през последните десет години, от по-малко от 1,1 тона до почти 1,7 тона.
Шумът от пътя определено е голям проблем. Според изследвания в Швейцария над един милион души са изложени на това. Всяка година само в Швейцария 450 души умират преждевременно в резултат на шума от пътя. Освен това всяка година има 2500 нови случая на диабет, което лекарите отдават на уличния шум. Това е така, защото шумът предизвиква различни стресови реакции в мозъка. Хората вече не могат да се възстановят, боледуват физически и психически.
Шумът от пътя е и най-големият източник на шум в страната, посочва Федералната служба за околната среда на Швейцария (FOEN).