Версията M60i разчита на чисто нов V8 двигател
BMW X7 се промени много в средата на “живота” си и сега още повече се доближава до съвършенството.
Случи се така, че мощният тестови вариант BMW X7 M60i го карах веднага след като бях пробвал качествата на един класически луксозен и голям SUV. Баварският кросоувър също е внушителен на размери, но няма нищо общо с усещането при карането на повечето модерни и скъпи джипове, където все едно се носиш на пътя като един голям презокеански кораб. Чувството зад волана при беемвето е по-скоро като при леко повдигната голяма спортна кола с огромни възможности, отколкото като при нормален SUV. Това, естествено, не е изненада за тези, които са запознати с възможностите на баварските инженери.
X7 е със сериозно изменен дизайн, особено отпред, но и с много технически подобрения. Едното от тях, и вероятно най-важното, е добавянето на чисто нов V8 двигател.
Моторът, разработен от спортното М подразделение на баварците, все още е 4,4-литров V8 с двоен турбокомпресор,
но с подходяща технология за моторни спортове
Той също така получава 48-волтова мека хибридна технология с добавена мощност от електрически агрегат. 48-волтовият мек хибриден мотор има 12 конски сили и 200 Nm въртящ момент. 48-волтовата система помага както за спестяване на гориво, така и за изглаждане на технологията за автоматично стартиране и спиране, да не говорим и при потеглянето от място.
Могъщият V8 двигател произвежда 523 конски сили и 750 Nm въртящ момент. С него BMW M60i ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,7 секунди. Двигателят е с екорейтинг Euro 6d, така че трябва да се задържи още доста време.
На криволичещи пътища BMW X7 M60i наистина блести. Двигателят V8 дърпа силно на всякаква предавка с много малко турбо забавяне. Благодарение на пакета Dynamic Handling, който добавя активна стабилизация при накланяне и интегралното управление, X7 M60i е непривично забавен за каране. И тук говорим за един от най-големите 7-местни джипове на пазара. Контролът е доста приличен в кола с такъв размер и тегло, докато М диференциалът държи под пълен контрол приплъзването на задната част.
Като цяло BMW X7 M60i се усеща много по-малък от размера си - кара се със завидна лекота въпреки дължината си от над 5 метра (пробвайте, ако не вярвате!). За спирачките M Sport няма нужда да споменавам, че са страхотни, както винаги.
В същото време при градско шофиране X7 M60i е един от най-плавните автомобили на BMW. Благодарение на своето пневматично окачване с 2 оси и задно управление X7 M60i
е лесен за маневриране въпреки големината си
Освен това в X7 е забележително тихо. Километрите се топят, когато сте зад волана. На практика накланянето на купето е елиминирано и това създава усещане за спокойствие.
Въздушното окачване, пренастроените системи на шасито и задвижването от задните колела при нормални условия създават изключително изживяване както зад волана, така и за пътниците.
Натиснете ли един бутон за режим на шофиране, независимо дали е ECO PRO, Comfort или Sport, веднага усещате разликата. Периферното осветление се премества от синьо към червено или към всеки друг цвят, който желаете, каросерията се повдига или спуска съответно, седалките се стягат или отпускат, а шасито се превръща в такова, каквото е вашето желание.
Освен с модернизирания си външен вид X7 вече е оборудван с актуализираната система за информация и развлечения iDrive 8 на BMW и с извит дисплей. Тук BMW преминава изцяло на 12,3-инчов извит дисплей, смесен с 14,9-инчов централен блок за управление.
Сензорният екран е с подобни на таблет плочки, които също може да се управляват чрез типичния iDrive въртящ се контролер или чрез глас с класическия поздрав Hey BMW. Той дори реагира на жестове с ръце като част от пакета Premium.
И все пак има едно нещо, което ми се иска от BMW да не са пипали. И това са физическите бутони.
За съжаление, те са премахнати от арматурното табло
и управлението на климатичната система вече става с две щраквания и ровичкане в системата iDrive 8.
Както при новите братовчеди Серия 7 и XM, фейслифтът на BMW X7 отпред е с разделени на две половини фарове. Освен това BMW X7 M60i също получава M специфични странични прагове заедно с по-големи M емблеми отстрани и нови M хриле. Спирачните апарати се предлагат в различни цветове, включително черно и червено.
Тежащият 2600 кг луксозен кросоувър предлага удобство за седем души. При конфигурация със 7 седалки багажникът е с ограничен обем от 300 л. В 5-местния си вариант имате внушителните 750 л, а ако сгънете и облегалките от втория ред, набъбват на 2120 литра.
Като обобщение смело може да се каже, че новият X7 е едно от най-гладките и комфортни беемвета, правени някога, дори ако трябва да се сравнява с лимузината Серия 7.