Колективен иск от недоволни клиенти в САЩ твърди, че щепселите на Hyundai Ioniq 5, 6, Genesis GV60 и Kia EV6 прегряват, забавяйки значително зареждането на батериите.
Скоростта, с която електрическите автомобили на Hyundai действително могат да се зареждат, когато са включени в електрическата мрежа у дома, е в основата на заведения иск. Клиентите твърдят, че има дефект в порта на щепсела и той прегрява, докато превозното средство изпълнява ниво 2 на зареждане, което драматично забавя скоростта на рекуперация на енергия.
Делото, заведено в Окръжния съд в Калифорния, цитира жалби на собственици, видеоклипове, доказващи предполагаемия дефект и собствените усилия на Hyundai Group да поправи щепсела, като доказателство за проблем, за който собствениците имат право на обезщетение.
Докато Hyundai цитира време за домашно зареждане от ниво 2 между пет и седем часа, собствениците отбелязват значително по-ниски скорости. Ищците твърдят, че това е резултат от прегряване на щепсела, което удължава или прави невъзможно зареждането.