Новата бегачка е зареждащ се хибрид с 225 коня

Новото поколение Opel Astra е доста интересен автомобил. Популярният в цяла Европа модел вече е под шапката на контролирания от Peugeot и Citroen автомобилен мастодонт Stellantis, но за разлика от френските си събратя се произвежда в добрия стар Рюселсхайм под зоркото око на немските инженери. Така че колата е запазила “германското” си по-чувствително към пътя поведение.

Това се усеща още повече в топверсията Opel Astra GSe. Спортната модификация на модела вече е съвременен плъгин хибрид, където GSe означава Grand Sport electric – спортно шофиране с най-новата plug-in хибридна технология.

Колата разполага с впечатляваща мощност от 225 к.с. и максимален въртящ момент от 360 Нм. Автомобилът

може да мине на практика около 50 км само на ток,

ако карате в града, а комбинираният разход на бензин дори да падне до 1,1-1,2 литра, ако изминете 100 км и батерията преди тръгване е пълна.

Батерията, която се зарежда догоре в рамките на 2 часа, не играе роля само за икономия на гориво. С наличието на ток автомобилът се кара много по-различно, защото 1,6-литровият бензинов агрегат със 180 коня и електромоторът със 110 к.с. работят в тандем, което осигурява системна мощност от 225 коня. Потеглянето от светофар и ускорението става много по-бързо, но в същото време плавно и безшумно.

 Ако батерията е изтощена, ще разчитате само на двигателя с вътрешно горене,

който си харчи в нормалните бензинови граници от 6 до 8 литра на сто

Резервоарът побира 41 литра бензин.

Не това обаче отличава Opel Astra GSe от останалите плъгин хибриди на пътя, а това, че има уникално шаси, което се адаптира по стила на шофиране. Но това не е типичното адаптивно окачване.

За разлика от други модели в този клас, Astra разчита на FSD амортисьори, които от една страна, осигуряват впечатляваща прецизност при движение в завои (особено в спортен режим), а от друга, предоставят достатъчно добър комфорт при спокойно каране. FSD означава Frequency Selective Damping и е технология на тунинг компанията Koni.

За да може, когато трябва или шофьорът пожелае, Opel Astra GSe да се държи на пътя като спортна кола, е направена и по-ниска от нормалния модел с 10 мм.

При спортен режим воланът става значително по-тежък и директен.
При спортен режим воланът става значително по-тежък и директен.

 В случая амортисьорите се адаптират в зависимост от честотата на движение нагоре и надолу, а при спортно шофиране окачването работи в по-нисък честотен диапазон - става по-твърдо.

Така Opel Astra GSe става суперстабилна и прецизна по виражите, ако натискате по-здраво педала на газта. Започнете ли да го галите, окачването става по-меко и комфортно

и поглъща по-плавно неравностите на пътя

Или както се казва, и тук имаме щипка инженерна гениалност!

 Комбинацията от 1,6-литров четирицилиндров турбо бензинов двигател и електрически мотор правят GSe автомобил с тежка предница, но е впечатляващо какво здраво стъпване на асфалта са успели да постигнат германците въпреки това. Тази Astra хапе по-здраво в завоите, отколкото очаквате. Направо е влюбена в тях. 1700 килограма на плъгин хибрида все пак продължават да се усещат, но окачването определено заслужава уважение.

Типичната за Opel нова линия в дизайна е допълнена с ново динамично оформление на предната и задната престилка и нов дизайн на колелата. Нови са 18-инчовите джанти, заимствани от концепцията Manta GSe. Вътре ще откриете сплеснат от едната страна волан и спортни седалки, които обаче са без характерната странична подпора.

Мястото за краката за този клас кола е нормално.
Мястото за краката за този клас кола е нормално.

Базовото оборудване на автомобила е доста богато и включва двузонов климатроник, безжично зареждане за смартфон, подгрев на седалките и волана, LED фарове, 360-градусова камера, адаптивен круиз контрол и други модерни помощници и джаджи.

Част от оборудването на този Opel Astra

е и най-модерната система за качество на въздуха Intelli-Air Clean Cabin

Тя съчетава високоефективни филтри за пречистване от твърди частици и технология за мониторинг на качеството на въздуха. Системата непрекъснато контролира нивата на замърсяване, като инициира автоматичен обмен, когато въздухът стане застоял. Качеството на въздуха се определя от позицията на циркулационния отвор. При влошаване на нивата на замърсяване на въздуха в атмосферата сензорът на автомобила (AQS) затваря вентилационния отвор. Когато въздухът е застоял или замърсен в купето, вентилационният отвор се отваря.

Благодарение на Intelli-Air въздухът в интериора на новата Astra е гарантирано пречистен от вредни за здравето частици. Системата информира пътниците за качеството на въздуха чрез големия цветен сензорен екран. Той показва визия във формата на автомобил.