Батериите на старите електромобили на "Нисан" (Nissan) от модела "Лийф" (Leaf) се връщат за нов живот под формата на преносими източници на енергия и могат да се ползват като зарядни за различни устройства и по време на извънредни обстоятелства, съобщава Асошиейтед прес.

"Нисан" е продал досега повече от 650 000 електромобила "Лийф", чиято батерия обикновено има по-дълъг живот от самата кола, предаде БТА.

Компанията е намерила начин да преобразува тези батерии в преносими източници на енергия съвместно с производителя на електроника "Джей Ви Си Кенууд" (JVCKenwood) и "4Ар енерджи" (4R Energy). Втората компания е съвместно притежание на "Нисан" и "Сумитомо" (Sumitomo) и работи в сферата на екологичните превозни средства и системите за съхраняване на енергия.

Новите преносими източници на енергия тежат по 14,4 кг и се продават по 170 500 йени (1170 долара), засега само в Япония. Всеки автомобил "Лийф" разполага с 48 модула батерии, а новите зарядни устройства съдържат по два модула.

Представители на "Нисан" казват, че тестват батериите на "Лийф", след като собствениците му спрат да го карат и вкарват в повторна употреба батериите, които все още поддържат заряд.

Батериите за електромобили съдържат редки и скъпи метали и други материали, а при производството им се отделят големи количества вредни емисии, което прави повторното им използване полезно.

Според Балакумар Баласингам, електроинженер от Университета в Уиндзор, когато зарядът на батериите падне под 80 на сто, те вече не могат да задвижват автомобили, но могат да се ползват за други цели. "Излезлите от употреба батерии за електромобили имат голям потенциал за съхраняване на енергия", посочва той.