Франция е една от първите страни в Европа, които смятат китайските електрически автомобили за опасност за европейската индустрия и особено за френските производители. Правителството предприе конкретни действия и одобри ново правило за субсидиране за закупуване на електрически автомобили, които досега бяха отворени за всички марки, но отсега нататък ще бъдат въведени ограничения. Вече няма да има субсидии за китайски електрически автомобили, т.е. превозни средства, произведени извън Европа.

За да избегне пряка дискриминация срещу китайските марки, Франция реши да базира помощта си на екологичния отпечатък на автомобила, от производството му до представителството, а не само на емисиите навредните емисии, когато автомобилът се движи. Това ново правило ще влезе в сила през януари 2024 г.

Досега се отпускаше субсидия за покупка от 5000 евро (до 7000 евро за домакинства с ниски доходи) независимо от емисиите на CO2 на превозното средство през жизнения му цикъл, но екологичните му характеристики сега ще бъдат тествани.

На практика всеки модел, продаден във Франция, ще получи екологичен рейтинг, което ще го прави подходящ за бонус или не. Този резултат ще бъде изчислен въз основа на въздействието върху околната среда на всеки етап преди използването му на пътя. Материалите, използвани в производството (стомана, черни метали, алуминий и др.), ще бъдат взети под внимание, както и въздействието върху околната среда при сглобяването (консумация на енергия и енергиен микс, например), както и батериите (тегло, транспорт, консумация на енергия). Ще се изследва и логистиката, т.е. откъде идват акумулаторите и самата кола. Така че кола, произведена в Китай или Тексас, няма да отговаря на условията за подпомагане при закупуване, тъй като емисиите ще включват и транспорта. Тази мярка ще включва и някои от колите на Tesla, като Model S или X, които не се произвеждат в Европа.

Любопитното е, че Dacia Spring, която e най-евтината кола в Европа и се продава за малко над 20 000 евро, също ще попадне в списъка на автомобилите без право на субсидии, защото се произвежда в Китай.