След Франция Италия също обмисля да въведе правила, за да обезкуражи продажбата на китайски електромобили, които до голяма степен се изграждат във фабрики, използващи електричество, генерирано от въглища. Те биха позволили на Италия и Франция да заобиколят правилата за конкуренция на Европейския съюз, които не позволяват на страните да облагодетелстват местните производители. Франция твърди, че нейните правила ще бъдат законни, тъй като според Световната търговска организация може да има изключения по здравословни и екологични причини.
Ако подобни правила бъдат приложени в Италия, те биха били част от по-широк план за защита и изграждане на местната автомобилна индустрия. Италианското правителство ще настоява също така Stellantis да увеличи производството в страната до 1 милион автомобила годишно.
Франция е една от първите страни в Европа, които смятат китайските електрически автомобили за опасност за европейската индустрия и особено за френските производители. Правителството предприе конкретни действия и одобри ново правило за субсидиране за закупуване на електрически автомобили, които досега бяха отворени за всички марки, но отсега нататък ще бъдат въведени ограничения. Вече няма да има субсидии за китайски електрически автомобили, т.е. превозни средства, произведени извън Европа.
За да избегне пряка дискриминация срещу китайските марки, Франция реши да базира помощта си на екологичния отпечатък на автомобила, от производството му до представителството, а не само на емисиите навредните емисии, когато автомобилът се движи. Това ново правило ще влезе в сила през януари 2024 г.
Досега се отпускаше субсидия за покупка от 5000 евро (до 7000 евро за домакинства с ниски доходи) независимо от емисиите на CO2 на превозното средство през жизнения му цикъл, но екологичните му характеристики сега ще бъдат тествани.