Производителите на автомобили се опитват да лишат неоторизираните сервизи от достъп до ключови сервизни инструменти и по този начин принуждават шофьорите да обслужват автомобилите си в лизензираната сервизна мрежа, която обикновено е по-скъпа. Това ще се промени сега след решението на Европейския съд, което е в полза на независимите сервизи.

Решението произтича от дело от 2021 г., заведено от ATU, германска компания за поддръжка на автомобили, и Carglass Germany, марка, собственост на Belron. Делото, първоначално заведено в германски съд, се фокусира върху технологична система, която контролира достъпа до данни за превозни средства.

Ищците твърдят, че е несправедливо да се отказва достъп до данните на независимите сервизи. С нарастващия брой свързани с интернет функции в новите модели автомобили автосервизте са на мнение, че се нуждаят от по-бърз достъп до данни.

Производителите на автомобили твърдят, че не могат да споделят данните от съображения за киберсигурност. Но съдът установи, че задълженията за киберсигурност не оправдават блокирането на достъпа на автосервизите до данните на автомобила.