Китайските производители на автомобили все повече печелят пазарни дялове на вътрешния си пазар, които дълго време се държаха от международни корпорации. Тази година BYD изперварва Volkswagen като пазарен лидер. С оглед на тази смяна на властта, консултантската фирма Inovev вижда "негерманските европейски и корейски производители на автомобили като най-застрашени".

Германските марки се възползват от премиум имиджа си, но има вероятност да загубят още пазарен дял през следващите няколко години, пишат френските експерти от индустрията в пазарно проучване. Американският производител Tesla, от друга страна, печели от нарастващото търсене на електрически автомобили.

През първите осем месеца на текущата година пазарният дял на китайските производители на автомобили в Китай без съвместни предприятия е вече 55 процента. Почти всяка четвърта кола, продадена в Китай, сега е изцяло електрическа (BEV), а всяка десета е plug-in хибрид.

Пазарният дял на китайските производители на автомобили в този растящ сегмент е 79% и "се увеличава от месец на месец", според анализа на Inovev. Tesla има 17 процента от продажбите на електрички в Китай, европейците са с 8%, японците, корейците и американците, освен Tesla, имат общо само 3 процента.