• Новият магазин посреща клиентите си с дигитално планиране на над 20 000 стоки с безкомпромисно качество и впечатляващи ценови предложения
• Смарт система изчислява поръчките и промоциите, като намалява хранителните отпадъци с до 22 000 000 кг./бр на година
• Три нови заведения за бързо хранене и игрална зона за деца увеличават клиентското преживяване и допълват One Stop Shopping концепцията на ритейлъра
50 млн. лв. инвестиция е направила „Кауфланд България“ в най-новия си 15-и поред филиал за столицата и 65-и за страната, който бе открит в сряда вечерта в „Манастирски ливади“. Той е най-иновативният досега и в него 100% от електроенергията е зелена. Новоразкритите работни места са над 70, съобщи при откриването изпълнителният директор на веригата за България Иван Чернев.
Филиалът е изграден върху напълно празен до миналата година терен, който е бил малък за нуждите на веригата. Затова паркингът в него е разположен на два етажа над основната сграда на филиала и по този начин по думите на Чернев са осигурени 40% повече зелени площи в квартала, които иначе биха били заети от паркинга за клиентите.
При изграждането на филиала са спазени всички основни принципи на „Кауфланд“ - сградата да е в унисон с изискванията за снижаване на въглеродния отпечатък и да се захранва с изцяло зелена енергия. Цялото осветление например е от лед осветителни тела. Годишното спестяване на въглеродни емисии само от този нов филиал е 180 тона годишно.
Филиалът, както и останалите обекти на „Кауфланд България“, работи с Auto dispo система – специализиран софтуер, който следи денонощно наличностите от всички десетки хиляди продукти, прави прогнози и дори генерира нови поръчки за доставка, които само се потвърждават от оператор. При това софтуерът ги организира по такъв начин, че спестява 22 тона храни годишно, които иначе биха се изхвърляли, защото сам човек не би могъл да организира по толкова прецизен начин доставките, каза Чернев.
„Без помощта на тази система ние не бихме могли например да управляваме над 80 хиляди промоции годишно, които правим“, каза изпълнителният директор на „Кауфланд България“.
В новия филиал се предлагат 130 регионални продукта от столицата. Тук се продават и земеделски продукти, които „Кауфланд“ предплаща на родните фермери от четири години насам. По този начин около 77 млн. лв. годишно отиват в около 100 български земеделски производители.
„Приветствам идеята в действие да се включват най-новите технологии, които подобряват клиентското преживяване. Поздравявам ви за това, че давате възможност на малки родни производители да стигат до пазара и се надявам, че чие и вашите партньори и конкуренти ще работите по тази линия още по-усилено“, каза в приветствието си по време на откриването на филиала министърката на иновациите и растежа Милена Стойчева.
Управителят на Германо-българската индустриално.-търговска камара Митко Василев подчерта, че добавената стойност за българската икономика, която дава само „Кауфланд България“ за миналата година, е за над 1,6 млрд. лв.и че предстои увеличение с 30% на дела на българските стоки във филиалите на веригата в страната. „Всяко едно работно място в „Кауфланд България“, косвено осигурява още 5 работни места в страната“, подчерта Василев. В момента служителите на веригата в страната са около 7 хиляди.
От „Кауфланд“ демонстрираха в сряда вечерта и дейността на два от общо двайсетте стартъпа, на които компанията е ментор в рамките на нейна акселераторска програма. Едният вече произвежда висококачествено сладко от рози със снижено съдържание на захар и шоколад с такова сладко, които се продават в новия филиал.
Другият стартъп разработва софтуерен продукт, който позволява на потребителя – чрез заснемане на QR кода върху продукта, да намира допълнителна информация за производителя, вложените материали, пътят на продукта от производителя до щанда и много друга допълнителна информация, която иначе не би се побрала върху етикета. Засега системата се внедрява върху зеленчуци и плодове на български производители, които са изцяло и отчасти пакетирани.
Например за спанак с марката „Брей!“ кодът, заснет със смартфон, води до страница на производителя в интернет, в която се вижда цялата информация за конкретния продукт, включително кога е пакетиран и какъв е бил пътят му до магазина.
Наред с огромно разнообразие от качествени стоки представени в модерна и уютна обстановка, в новия си обект в Манастирски ливади Kaufland предлага поредната успешна вариация на своята One Stop Shopping концепция, чрез която пазаруването се превръща в цялостно клиентско изживяване. Във вътрешността на магазина е обособена специална „кулинарна" зона с три заведения за хранене и интерактивен детски кът за игри. Новите партньорства, които намират място в Kaufland - Манастирски ливади, са Grano Pizza Neapoletana, изцяло новият бранд Fish and Chips и Obento Sushi. Широката гама от кулинарни предложения от цял свят е събрана на площ от 230 кв.м., като за нея е разработена единна модерна визия. Интериорът оптимизира пространството и го адаптира към съвременните стандарти за функционалност и стил. Специално обособена игрална зона с интерактивен монитор с touch screen предлага над 10 образователни игри за деца между 4 и 10 годишна възраст. Те са подбрани така, че под формата на игра да развиват способностите на децата за концентрация, координация и аналитично мислене.
Освен с обектите за хранене и детската зона, пространството се допълва и с втората физическа аптека BENU в България.