Федералният данъчен кредит от 7500 долара, който в САЩ функционира като субсидия за закупуване на електрическа кола, от Нова година има по-строги условия, за да може да се ползва от новия собственик. Това е свързано със закон от 2022 г., наречен Закон за намаляване на инфлацията.
Отдавна се знае, че някои електрически автомобили няма да отговарят на условията за субсидии по този закон. Въпреки това не беше ясно как точно ще работи.
Проблемът е, че кредитът не може да се прилага за автомобили, чиито ключови компоненти, особено свързани с батерията, идват от Китай или други "притеснителни чуждестранни субекти". В допълнение към Китай, това включва също Русия, Северна Корея или Иран и всички субекти под тяхна юрисдикция.
Китай е най-големият световен доставчик на батерии за електрически автомобили не само от американско, но и от европейско производство. Броят на моделите и вариантите на електрически автомобили, които отговарят на изискванията за кредит в САЩ, спадна от 43 на едва 19.
Хитовият нов пикап Cybertruck на Tesla вече не отговаря на условията за кредит, нито която и да е версия на Model S. Въпреки това, някои версии на Model 3, X и Y имат право на отстъпки. Произведени в Германия автомобили, като Volkswagen ID.4, plug-in хибридите BMW X5 и Audi Q5, както и американски автомобили, като електрическата версия на Ford Transit и Mustang Mach-E, както и Cadillac Lyriq и Chevrolet Blazer EV също загубиха правото си на субсидия.