Продължаващите атаки от страна на йеменските бунтовници хути срещу търговски плавателни съдове в Червено море през януари са довели до спад на корабоплаването през Суецкия канал с 42 на сто спрямо пика, регистриран през първата половина на 2023 г. Това обяви днес организацията Конференция на ООН за търговия и развитие (УНКТАД - UNCTAD), предаде ДПА.

Цените на превоза на контейнери със стоки от пристанището на китайския мегаполис Шанхай до Европа са се повишили със средно 256 процента от началото на декември 2023 г. до края на януари 2024 г. Крайните потребители все още не са усетили напълно последствията от тази ситуация.

Глобалните компании за морски транспорт са принудени да пренасочват значителна част от своите кораби, които плават между редица пристанища в Азия и Европа, предава БТА. Те ги насочват вместо през Суецкия канал, към по-дългия морски маршрут между двата континента, който преминава покрай нос Добра надежда, разположен в най-южната част на Африка.