Европейският съюз реши да отложи въвеждането на още по-строгия стандарт за вредните емисии Евро 7 до 2030 г., което ще даде значителна "почивка" на автомобилните производители.

Забавянето идва като облекчение след продължителния натиск и несигурност, изпитвани от производителите поради плановете на Европейската комисия за електрификация. Освен това по този начин отпада необходимостта от драстично увеличение на цените на новите коли в близко бъдеще, смятат експерти.

Решението за отлагане на стандарта Eвро 7 е да се премести от 2026 г. за юли 2030 г., а за тежкотоварните превозни средства за година по-късно. В дебата имаше и критики за опасността от значително поскъпване на по-малките модели поради по-строги тестове в реални условия на шофиране. Истории като тази за възможното изчезване на популярни модели поради невъзможност за адаптиране към екоизискванията без повишаване на цените с няколко хиляди евро, илюстрираха сериозността на ситуацията.

Щефан Хартунг от Bosch твърди, че пълната електрификация на всички превозни средства в света може да отнеме между 30 и 35 години. Отлагането на стандарта Евро 7 е не само облекчение за автомобилната индустрия; това е възможност за по-задълбочено планиране и разработване на технологии, които ще позволят постигането на екологичните цели без ненужно натоварване на производителите и потребителите.