Volkswagen Group иска европейските регулатори да отменят целите за емисиите на въглероден диоксид, които трябва да влязат в сила през следващата година. С новите правила производителите на автомобили, които не изпълняват целите, ще плащат големи глоби. VW трябва да намали емисиите с около 15 процента през следващата година, обяви фирмата за пазарни проучвания JATO Dynamics, точно когато търсенето на електромобили в Европа намалява.
От 2025 г. производителите на автомобили в ЕС трябва да намалят количеството CO2, отделяно от новите автопаркове, задача, която ще бъде още по-трудна с въвеждането на новия стандарт за измерване, който е в по-голямо съответствие с реалните условия на шофиране.
Емисиите на CO2 на средния автопарк на европейските производители на автомобили ще бъдат предмет на по-строгите разпоредби на системата за измерване на емисиите WLTP от 2025 г., заменяйки системата за измерване NEDC, която не отразява реалистично потреблението. Производителите на автомобили, опериращи в Европа, ще трябва да намалят средните емисии на CO2 от новите автомобили до 93,6 g/km през 2025 г., въз основа на цикъла WLTP, от стандарта за 2021 г. от 95 g/km, в цикъла NEDC.
Неспазването на новите правила ще доведе до глоба от 95 евро за всяко регистрирано в Европейския съюз превозно средство, умножено на годишна база по всеки CO2 g/km над определената граница. Сега Volkswagen лобира в ЕС за увеличаване на лимита на емисиите и една от възможностите е да се купуват кредити от компании, които изпълняват целите - като Tesla. Така един производител на електрически автомобили може да продава своите нулеви емисии на онези, които имат проблем с европейските разпоредби. Досега Tesla е спечелила около 9 милиарда долара.
"Няма смисъл индустрията да плаща глоби, ако не са установени рамковите условия за увеличаване на електрическите коли", каза изпълнителният директор на VW Group Оливър Блуме по време на представянето на годишните резултати на компанията.
Стимулите в европейските страни изчезват, а цените на колите остават високи. VW разкри плановете си в сряда да пусне 30 нови и преработени модела в цялата група тази година, за да увеличи импулса на продажбите, много от които ще бъдат електрически, включително Porsche Macan Electric, Audi Q6 E-tron и VW ID7. В Германия, най-големият пазар в Европа, продажбите на автомобили на ток паднаха, след като правителството намали субсидиите.