Твърдотелните батерии се считат за следващата огромна стъпка напред към успеха на електрическите превозни средства. Те са  по-леки, по-безопасни, с по-висока енергийна плътност и много по-еввтини от сегашните. Китайците може да са първите, които ще успеят да ги пуснат на пазара.

Автомобилният производител SAIC Motor твърди, че е на път да започне масово производство на твърдотелни батерии още в началото на 2026 г.

Компанията обяви на SAIC Group Energy Technology Conference, че ще доставя тази технология на своите марки автомобили от следващата година.

Това ще започне с батерии в "полутвърдо състояние", които все още използват малко течен електролит, и ще бъде последвано от батерии в "твърдо състояние".

Полутвърдите батерии ще пристигнат в хибридните и електрически коли на SAIC през следващата година (най-силният представител на тази група в Европа е марката MG), а истинските твърди батерии трябва да дойдат година по-късно.

Пускането на новите батерии на пазара през 2026 г. ще постави SAIC. и по този начин китайската автомобилна индустрия, години пред производителите на автомобили от останалия свят.

Toyota вероятно също е стигнала най-далеч по отношение на тази технология. От години има прототипи с твърдотелни батерии, тествани на пътя, но не очаква да започне масово производство на тези батерии на японската компания до 2030 г. И дори тогава, това производство ще бъде много ограничено, около 10 000 батерии годишно.

Nissan също си постави за цел да пусне твърдотелна батерия през 2028 г., но това е трудна задача за компанията.