Нарастващите разходи за ремонт на автомобилите, участвали в инциденти, са накарали американските застрахователни компании да декларират пълни щети на 21 процента от колите, което е петкратно увеличение в сравнение с 1980 г. Някои експерти смятат, че този брой може да скочи до цели 30 процента, тъй като автомобилите стават по-сложни. Част от вината се крие в големия брой скъпи системи за активна безопасност (ADAS), които съдържат множество сензори, лидар, камери и т.н.

Технологията, използвана в тези системи, е толкова скъпа, че застрахователите смятат, че не си струва да ремонтират по-новичките автомобили. Подмяната на множеството сензори и камери, необходими за функционирането на системите ADAS, като автоматично спиране и асистента за поддържане на лентата, и след това калибрирането на тези системи, за да работят правилно, може да доведе до хиляди долари допълнителни разходи, сочи проучване.