Dacia Sandero на газ е най-евтината нова кола у нас
Dacia Sandero е не само най-евтината кола у нас, но срещу 1500 лв. отгоре се предлага и с фабрична газова уредба. С нея автомобилът може да мине над 1000 км с едно зареждане на безпрецедентно ниска цена за зареждане, която е съвместима само със суперикономичен дизел.
Dacia Sandero е истински бюджетен автомобил, който не предлага кой знае какви екстри (версията на газ/бензин е с 6-степенна ръчна скоростна кутия, няма автоматична). За сметка на това пък изглежда доста по-модерно от предшествениците си, а и вътре материалите са станали доста по-качествени.
Такава кола не може да има класическата резервна гума,
защото вместо нея е разположена бутилка за пропан-бутан. Побира 40 литра, които допълват стандартните 50 литра в класическия бензинов резервоар.
При комбинирано каране разходът на газ варира от 7 до 8 литра на сто километра. Когато работи на бензин, сандерото харчи около литър гориво по-малко.
При сегашната цена на бензина (около 2,60 лева за литър) това означава, че при разход от 6 на сто румънската кола ще мине около 500 км с един резервоар. Това ще струва 78 лева. Към бензиновия резервоар прибавяме и този с пропан- бутана при цена на литър от 1,20 лв. При разход от 8 литра газ на 100 км пробег и 40 литра литра в резервоара возилото ще мине поне още 500 км с 38 литра на цена около 45 лева. Така с тази бензинова-газова Dacia Sandero се минават 1000 км за 123 лева.
С тези пари по актуалните средни цени на дизела у нас - около 2,64 лв., може да се изминат въпросните 1000 км само ако дизеловата кола харчи средно 4,6 литра на сто.
Превключването между двата вида гориво става лесно
с бутон вляво от волана, като разликата между тях по време на шофиране е осезаема. Тъй като газта има по-високо октаново число, тя доставя желаните 100 конски сили при 5000 оборота в минута, докато бензинът има само 91 коня на разположение. Същото важи и за въртящия момент.
Динамиката на Dacia Sandero, в случая в напудрената и модерна версия Stepway, може да се определи като средна, като този показател със сигурност не е приоритет за клиентите на марката. Със сандерото спокойно може да се изпреварва,
върви стабилно и сравнително безшумно
при скорост около 130 км/ч по магистралата и може да се справи с повечето хълмове, без да се превключва с предавка надолу. Единственото нещо, което леко притеснява, бе значителната турбо дупка и по този начин
колата няма какво да предложи на ниски обороти
След това обаче “диша спокойно” и около три хиляди оборота вече се кара достатъчно солидно.
Най-големият недостатък на Dacia Sandero е непрецизното кормилно управление и неудобните седалки за дълги пътувания с почти никакви странични опори. Колата обаче разполага със здраво шаси, което несъмнено е голям плюс по нашите пътища. Моделът добре филтрира неравностите по асфалта.
Дачията изглежда страхотно, особено с оборудването Extreme с готините аксесоари под формата на защитни пластмаси.
Другата новост е стандартно монтираната система Extended Grip за оптимизиране на сцеплението. Това не значи, че може да се пуснете в тежки офроуд приключения, а просто системата адаптира работата на ESP и ASR с предно предаване, така че колелата да могат да издрапат на хлъзгав терен.
Трябва да се спомене и теглото на Sandero Stepway от 1134 кг. То спомага за ниския разход и за възможността моделът да дърпа прилично.
Новият Sandero Stepway има приятно арматурно табло с омекотен декор, ватирани седалки, модерен инфотейнмънт с Apple Carplay и готини аксесоари в меден цвят.
Стандартното оборудване включва електрически задвижвани задни стъкла, активна система за аварийно спиране (AEBS), 6 въздушни възглавници, електрически задвижвани и отопляеми външни огледала, дневни и къси светлини с LED технология, предни фарове за мъгла, сензор за дъжд и светлина, регулируем по височина и надлъжно волан, система за контрол на сцеплението Extended Grip, задна камера за паркиране, круиз контрол с ограничител на скоростта, автоматичен климатроник, двоен под на багажника, 1/3 и 2/3 сгъваеми задни седалки и т.н.
Dacia Sandero на газ
е евтина алтернатива за непретенциозни клиенти,
които ползват автомобила за придвижване, а не за фукане. Освено това румънската кола обещава и ниски разходи - както за гориво, така и за поддръжка.