Производителите на нови коли масово премахват пръчката за измерване на нивото на маслото. Почти всички по-опитни шофьори са изваждали клечката, за да проверят дали всичко е наред. Правилото е пръчката да се махне, докато двигателят не работи и е охладен, да се избърше с чиста кърпа и след това да се пъхне докрай. След това се проверява и нивото на маслото. Ако е между двете чертички, всичко е наред. Ако е по-надолу, е необходимо да се добави масло.
Мното от новите потребители на съвременни автомобили обаче пропускат тази процедура. "Ръчната проверка на нивото на маслото не е приоритет за днешния шофьор. Със сензора тази информация се показва всеки път, когато стартирате двигателя на вашия автомобил", смята говорителят на Stellantis Дейл Джует.
Модерните коли са много по-сложни и марките правят все по-труден е достъпът до механичните компоненти при отваряне на капака. Това всъщност може да е донякъде умишлено. Производителите вече не искат шофьорът, техните клиенти, да гледат под капака, нещо, което идва отчасти от факта, че "сега много автомобили са хибриди и имат високо напрежение, така че опасенията за безопасността са по-големи".