В цяла Европа и по света помощите за закупуване на електрически автомобил намаляват. САЩ премахват данъчния кредит, въведен от бившия президент Байдън. Германия спря субсидиите преди година, а Франция намалява бюджета си, свързан с екологичния бонус с всяка изминала година.

Полша обаче взе напълно изненадващо решение, което ще мобилизира 400 милиона евро (от европейски фондове след Covid), за да предложи субсидия до 10 000 евро на закупено ново електрическо превозно средство (40 000 злоти). 

Заместник-министърът на климата Кшищоф Болеста обясни избора на полското правителство не толкова с  екологията: "Искаме да улесним полските семейства да купуват електрически автомобили. Те са бъдещето".

За физически лица се предлага основна субсидия от 4688 евро (18 750 злоти) и увеличена с 2500 евро (10 000 злоти), ако стария автомобил с ДВГ  бъде бракуван. Хората с по-ниски доходи (под 33 750 евро годишно) могат да се възползват от допълнителни 2812 евро (11 250 злоти). Така общата сума може да достигне 10 000 евро.

За големите семейства обезщетението достига до 7500 евро (30 000 злоти) с допълнителни бонуси от 1250 евро (5000 злоти) за бракуване и ниски доходи. За самостоятелно заетите лица бонусът е 7500 евро (30 000 злоти) с допълнителни 2500 евро (10 000 злоти) за бракуване на старата кола. Тази парична помощ се отнася както за покупка и на за лизинг. Фирмите са изключени от програмата.