Tesla също има запалени фенове

Изборът на следващата кола е трудно решение, но за някои шофьори не чак толкова, защото избират от моделите на само една марка, към която са лоялни, и не се интересуват от нищо друго. Верността варира от марка до марка и годишното проучване на Carwow Group сред 23 000 собственици на коли може да даде известна представа за ситуацията, съобщава Daily Mail.

Проучването, проведено във Великобритания, показва, че шофьорите там като цяло са много лоялни към марките автомобили, които притежават, въпреки че някои производители имат по-верни последователи от други.

Toyota е начело на класацията, като 75,8 на сто от собствениците на автомобилите от тази марка категорично не възнамеряват да сменят марката при следващата си покупка. Приблизително 85 процента от собствениците на Toyota казват,

че са имали положителни емоции с колите на японската компания в миналото,

което е най-големият решаващ фактор за тях да не търсят другаде. 55 процента твърдят, че се придържат към Toyota единствено поради силната ѝ репутация.

На второ място е марка с голям брой “фанатични последователи”, които не се интересуват от нищо друго. Това е Tesla с 69,5% от клиентите, които възнамеряват да си купят отново от колите на милиардера Илон Мъск след време. Около 80 процента от клиентите казват, че имат само положителен опит с марката досега, докато 72 процента биха останали лоялни към компанията заради нейните иновации в света на електромобилите и батериите.

За кратко време Tesla покори сърцата на тези, които обичат електрическите автомобили.
За кратко време Tesla покори сърцата на тези, които обичат електрическите автомобили.

Японските марки, които са синоним на надеждност,

задържат клиентите си много добре, тъй като трима от първите пет производителя в това проучване са от тази страна. Собствениците на Lexus са третите най-лоялни към марката си автомобили, като 68,7% от тези, които биха си купили отново Lexus, са водени от положителен минал опит и силната му репутация. А шофьорите на Subaru са четвъртите най-лоялни със също толкова добри 68,6 процента от онези, които биха си купили кола от тази марка отново. Kia се нарежда на пето място  с 66,5 процента от настоящите собственици, които планират да купят кола от тази марка отново.

 Въпреки успеха на японските марки в самото дъно на стълбата неочаквано е марка от Япония, Mitsubishi. По-малко от 6 процента от сегашните собственици са заявили, че биха купили тази марка автомобил отново. Това обаче е лесно обяснимо, тъй като Mitsubishi спря да продава нови автомобили във Великобритания още през 2020 г., а в другите европейски страни изборът е ограничен.

Затова марката с най-нисък процент на задържане на клиентите всъщност е Cupra, като едва 18 процента от собствениците биха избрали отново такава кола. И това донякъде е разбираемо, защото Cupra

все още е много “млада” марка

с доста малка моделна гама. Друга испанска марка - Seat, също отбеляза лош резултат за задържане на клиенти, като само 31 процента от шофьорите твърдят, че ще останат с марката. Това е достатъчно само за 29-о място в списъка от 32 автомобилни марки.

Fiat е по-лош от Seat с 28 процента, докато Jaguar, който

спря да произвежда и продава почти всичките си предишни модели,

също не впечатлява сегашните собственици, защото само 37 процента казват, че биха се върнали към британския луксозен бранд, който става изцяло електрически. Нейната дъщерна марка Land Rover се представя много по-добре с 50 процента на задържане на клиенти в проучването. MG,

която е най-силната китайска марка в Европа,

също получи лоша оценка за лоялност, тъй като само 42 процента от клиентите признават, че биха помислили за покупката на автомобил от марката отново.

Много голяма изненада е Mercedes, като само 46 процента от собствениците възнамеряват да останат верни на марката и в бъдеще. Това е процент горе-долу на нивото на Dacia. Така поне е във Великобритания.

Каква е лоялността към марката на клиентите според проучването на Carwow вижте на графиката.