Уникална за българския пазар, иновативна технология за производство на водка е била въведена у нас в началото на тази година. Руският патент за пречистване на водка чрез платина е вложен в производството на много известна наша марка, която съвсем скоро ще бъде лансирана на пазара. Не е известно друга марка у нас да притежава тази технология за постигане на съвършено качество, а на световната сцена водките, пречистени от платина, се броят на пръсти. Според технолози, запознати с метода, платината е бъдещето в производството на водка в световен план, а към момента е най-съвременната технология за обработка и пречистване. Различава се от определяната като най-добра досега сребърна филтрация с това, че в активните центрове на въглена вместо сребро е имплантирана платина, която е един от най-силните съществуващи катализатори. Това води до многократно ускоряване на сложните физико-химични процеси, протичащи при контакта на активния въглен с високоалкохолната смес.
През платината преминава готовата напитка, като потокът, скоростта и времето за контакт се определя от сертифициран технологичен екип, който контролира всеки един процес, за да гарантира качеството на получената водка. То се прецизира на базата професионално извършен дегустационен /органолептичен/ анализ и на химични анализи на компонентите, извършени в собствена акредитирана лаборатория. Резултатът е изключително пречистена водка с първокласно качество, която гарантира само приятни мигове при консумация.
За водката се оказа важно не само как ще се почувстваме на сутринта, а как тя се усеща от рецепторите в устата, коментира в своя статия с възхита по платинената филтрация световното списание Esquire. Стив Райт, консултант по дестилиране на водка с дългогодишен стаж и опит при топ производители на водка по света пък споделя: „Хората едва наскоро започнаха да обръщат внимание на текстурата на водката“, пояснявайки, че платинената водка освен пречистена, е с много богата и мека текстура и всеки опитен познавач може да я отличи от всички други водки.
Инвестицията в иновативния метод е значителна и непосилна за повечето производители, но е оправдана за марки, които имат толкова голямо разпространение на международните пазари. Марката Flirt към момента присъства на 83 пазара и бележи 60% растеж на обемите в рамките на 2015 година, споделят от компанията производител. Най-силна дистрибуция има в столиците и всички по-младежки и клубни градчета в Европа, Северна Америка, Близкия Изток, Азия и Африка, а от тази година застъпва в Далечния изток и дори на Карибите.
Въпреки сериозните заявки, които дава това технологично постижение в световен план, новата технология ще бъде представена първо на българския пазар. Международните партньори на марката ще могат да опитат Flirt Platinum Filtered за първи път на ексклузивното й световно представяне в Кан, Франция, през октомври тази година, но ще имат възможността да я въведат на своите пазари през идната 2017 година. До тогава на световната сцена ще продължи да присъства Flirt Silver Filtered, с която технология марката се налага успешно в последните 5 години.