WEBIT 2016, София. Руски стартъп става победител във Founders Games в конкуренция с други над 65 предложения и получава 200 000 евро. Дигиталният фестивал започва с реч на Бенджамин Фаес от Google, посветена на загубите, които търпят големите сайтове от програмите за блокиране на рекламни банери. А на финала наградата получава софтуер, който предпазва потребителите от вируси и от зловреден софтуер онлайн, но и блокира всякакви реклами. Това е руският AdGuard, с 12 милиона потребители от 140 държави и 50 до 75% годишен ръст.
Иронията на случилото се не убягва на групата московски младежи, създатели на програмата, които припомнят началото на WEBIT и коментират края му така: „И изведнъж – та-дам…нашата програма печели голямата награда на фестивала и финансиране за 200 000 евро“.
Историята на създаването и развитието на софтуера никак не е лека. През 2009 г. приятели решават да пуснат втората версия на AdGuard. Какво представлява първата никой освен тях не знае – тя е била толкова неуспешна, че те не се осмелили да я пуснат в интернет пространството. Всичко тръгнало от желанието им да направят нещо, което да блокира досадните реклами. Програмата се справяла криво-ляво с рекламни мрежи, но нищо повече.