Най-търсени са устройствата за 30-60 лв.

2-3 пъти са скочили продажбите на външни батерии за мобилни телефони след появата на “Покемон гоу”, съобщиха от големите вериги за техника у нас. Заради манията по играта се появява нов сегмент на пазара.

Бумът в продажбите на външни батерии е през последните 2-3 седмици. Търсят се всякакви устройства, но най-вече с капацитет между 5 и 10 хил. милиамперчаса, каза Иван Тобов от магазини “Зора”. Стандартната батерия на GSM е 2000 mAh. С допълнителната от 10 хил. например

се увеличава

5 пъти времето,

в което телефонът може да издържи в режим на включена камера, екран, GPS, интернет, които харчат много ток.

Цените на външните батерии са между 15 и 60 лв. По-евтините са т.нар. ноу нейм, или не са брандирани с известна марка, но те били и най-търсени заради своята достъпност.

Разбира се, има и оригинални аксесоари, например на “Епъл”, които започват от 60 и минават 120 лв. В средната категория са батерии “Сони” за 35-40 лв., но от 3000 mAh, докато “ноу нейм” за 4400 mAh вървял по 30-35 лв. Или за 1,5 пъти повече ток цената е с 5 лв. по-ниска.

Всъщност външната батерия играе ролята на зарядно устройство за телефона, който ползва ток от собствената си батерия, уточни Тобов.

Нейната основна цел е да зарежда GSM-а при липсата на енергоизточник наблизо - например при преходи в планините, дълго пътуване във влак или самолет. Когато се използва за ловене на покемони,

имало опасност

телефонът

да прегрее

и да доведе до повреди.

“Така че тази игра, освен, че води до по-големи продажби на външни батерии, скоро може да създаде и повече работа на сервизите”, предупреди Тобов. Според него е невъзможно да се прогнозира сега докъде ще стигнат продажбите, но “ако се качат 10 пъти, ще хвърляме шапки”.

От веригите у нас признаха, че допреди появата на “Покемон гоу” търсенето на външни батерии било доста слабо. Въпреки че тези устройства не са нови, а от няколко години, реално продажбите били незначителна част от оборотите.

“Интересът ни изненада, но сме готови да посрещнем високото търсене и до дефицит на външни батерии няма да се стигне”, казаха още от “Зора”.

3 пъти се увеличиха продажбите на външни батерии при нас, заяви и съсобственикът на “Технополис” Божидар Колев. Устройствата не са новост за пазара, но играта сега се е превърнала в голям импулс за търсенето им.

И в “Технополис” клиентите питали повече за по-евтините батерии между 30 и 60 лв. Според Венелин Николов, който отговаря за продажбите на телефони и аксесоари за тях във веригата,

интересът към

батериите

съвпаднал и

с понижението

на цените им

Още след февруари на мобилния конгрес в Барселона всички водещи марки пуснали външни батерии с по-висок капацитет и по-добра цена.

“Все още е рано да се правят категорични изводи, че “Покемон гоу” вдига рязко продажбите, защото всичко е едва от няколко седмици, по-добре е да се изчака до Коледа, за да се определят тенденциите”, каза пък Димитър Димитров от “Техномаркет”. Освен това и представителната извадка за България била малка.

“Ако обемите от 20-40 батерии на седмица на магазин у нас се качат на 60-80, излиза много като процент увеличение, но несъществено като количество”, обясни Димитров. Съвсем различно било за пазари като Китай и САЩ, където такава тенденция се изразявала с милиони бройки повече.

Според Димитров няма реална опасност за телефоните, ако се използва външна батерия за ловенето на покемони. “Прегряването е само при по-евтините GSM-и под 500 лв., водещите модели на всички производители нямат проблеми - при тях не може да се стигне до презареждане или свръхразряд”, коментира още Димитров.

Продажбите на външни батерии се увеличават не само у нас, но и по цял свят. По данни на NPD Group търсенето на подобни аксесоари е нараснало двойно благодарение на “Покемон гоу”. Само за две седмици (от 10 до 23 юли)

в САЩ са

продадени

1,2 млн.

външни батерии

“Покемон гоу” излезе на пазара на 6 юли, като преди тази дата продажбите на подобни батерии в магазина App Store не са нараствали с повече от 4% на годишна база.

Най-популярни модели външни батерии сред феновете на “Покемон гоу” в САЩ са устройствата във вид на покеболи, които наподобяват топките от играта.

Шеметното търсене на външни батерии е временно явление, смятат анализаторите. След първоначалния бум се очаква продажбите да се успокоят. Кога обаче ще стане това, никой не се наема да прогнозира.

Връзват телефоните на куче за повече крачки

Играчите на “Покемон гоу” са измислили начини, чрез които да надхитрят приложението.

Някои например прикрепят мобилния телефон към каишката на кучето си, за да могат да излюпят покемоните си. За да се появи животинчето, е необходимо да бъдат извървени определен брой крачки. Затова те прикрепят смартфона към домашния си любимец, подхвърлят му пръчка и очакват излюпването на покемон в специален инкубатор.

Преди това геймърите преминават през покеспирка, откъдето се взимат яйца, може и направо животинче. Не е възможно обаче да се измами на същия принцип, ако телефонът се остави в движеща се кола, тъй като тази скорост се счита за твърде бърза и играта го разпознава като опит за мамене.

Друг начин за измама е новото проложение “Ер Дроид”, което позволява от компютър да се контролира телефонът, закачен на дрон. Устройството прелита над града и засича къде има покемони. Друго помощно средство са умни маратонки, които преди дни американската стартъп компания “Виксол” обяви, че разработва.

С помощта на сензори и LED дисплей мобилно приложение ще показва къде се намират покемоните.

Ако те са близо, спортните обувки започват да светят, след което посочват и виртуалното същество. А при приближаването до него започват и да вибрират.

Обувките ще са са водоустойчиви и работят на батерии. При лов на покемони един комплект батерии издържа 8 часа. От компанията съобщават, че продажбата на маратонките е предвидена за пролетта на следващата година. Ще се предлагат в три цвята и ще струват 200 долара.

Играта с 200 млн. долара печалба за месец

Печалбите на хита сред мобилните приложения “Покемон гоу” достигнаха 200 млн. долара, съобщава CNBC. Нашумялата игра изпревари конкурентите си Candy Crush и Clash Royale, като месец след появата си е най-тегленото приложение от онлайн пазарите App Store и Google Play.

Според създателите на играта ръстът в приходите се е увеличил най-значително, след като “Покемон гоу” се е появила на японския пазар на 22 юни.

Като цяло приложението е безплатно за теглене, но в самата платформа се предлагат редица възможности за купуване на допълнителни елементи, чрез които потребителят може да напредне по-бързо в ловенето на покемони и да направи престоя си във виртуалното пространство доста по-вълнуващ.

За сравнение Clash Royale - друга развлекателна платформа, донесе на създателите си малко над 125 млн. долара за първите 30 дни от появата си през март, което е с цели 75 милиона по-малко. Чистата печалба на “Покемон гоу” пък надхвърля седем пъти печалбата на другия си сериозен конкурент, Candy Crush, който доскоро бе заел челните позиции по популярност.

Хитът “Покемон гоу” се превърна и в приложението, което за най-кратко време достигна 10 милиона тегления в световен мащаб. Потребителите му прекарват средно по 26 минути на ден, ловейки чудатите същества, но има и маниаци, които ги търсят с часове. 

В България също са наясно с методите за измама. Играчите прикрепят телефоните си към кучетата и трупат крачки, докато домашният им любимец тича в парка.
В България също са наясно с методите за измама. Играчите прикрепят телефоните си към кучетата и трупат крачки, докато домашният им любимец тича в парка.
Градинката пред НДК е сборният пункт на геймърите на “Покемон гоу” у нас.
Градинката пред НДК е сборният пункт на геймърите на “Покемон гоу” у нас.