Няма съмнение, че отвъд лъскавата фасада на новите продукти и услуги технологичният бизнес е една истинска джунгла, в която наистина трябват много усилия и усет, за да успееш, пише hicomm.bg.

Китайският гигант Lenovo отчита именно такъв успех за първото фискално тримесечие на годината, което приключи на 30 юни. Приходът за тримесечието възлиза на 10.1 милиарда щатски долара, като спрямо предишното тримесечие този резултат бележи 10% ръст. Необложената печалба през първото тримесечие е нараснала с 297% на годишна база до 206 милиона долара. Нетната печалба се е увеличила с 64% спрямо предходната година до 173 милиона долара.

Всичко това се случва в период, в който основните пазари се борят или с нисък ръст или дори със спад спрямо предходни години: в световен мащаб PC бизнесът бележи спад от 4.1%, а доставките на таблети намаляват с цели 11.1%, докато доставките на сървърни решения остават без промяна, а пазарът на смартфони расте с 0.7%. В същото време китайската валута (китайски юан) продължава да се обезценява, ограничавайки възможностите за растеж през тримесечието.

В PC and Smart Device бизнес групата, която включва персонални компютри и таблети, продажбите на Lenovo за първото тримесечие възлизат на 7 милиарда щатски долара, а необложената печалба възлиза на 370 милиона долара, което е покачване с 2.4% на годишна база.

В дивизията за мобилен бизнес (Mobile Business Group or MBG), която включва Motorola и Lenovo смартфони, продажбите за тримесечието възлизат на 1.7 милиарда долара, отбелязвайки спад от 6% на годишна база, но остават стабилни, изчислено в единна валута. Необложената загуба възлиза на 206 милиона, с негативен марж при необложената печалба от 12.9%.

В Data Center Business Group, или DCG, която включва сървъри, сторидж решения, софтуер и услуги, продавани под името ThinkServer и System x брандове, продажбите възлизат на 1.1 милиарда, което е повишение с 1%.