Пловдивчани и гостите на града имат възможност да се докоснат до 47 ценни картини на 37 български класици. Платната са от златния фонд на ОББ и са наредени в Градската художествена галерия.
Изложбата “Не/Познати” е един от акцентите в Нощта на музеите и галериите в Пловдив на 23 и 24 септември.
Досега тези картини са били във фондовете на финансовата институция и малцина са имали възможност да ги видят. Някои пък са били по клоновете на банката.
“Всички творби са от добре известни автори на изкуствоведи, художници и ценители, но малко хора са ги виждали.
Най-ранната работа “Военен обоз” е от 1917 г. и е дело на Васил Маринов. Той е един от българските военни художници, ангажирани от правителството да отразяват войните. От този художник до момента почти не е известна негова композиция”, обясни кураторът Весела Радоева. Най-късните произведения от изложбата, която се открива на 17 септември и продължава до 4 октомври, са от 1996 г. Те са произведения на силистренския художник и дългогодишен директор на тамошната галерия Йордан Кисьов.
Той е правил колажи с банкноти от 1 и 5 лв., които са били в обращение към онзи момент. 9-има от авторите, сред които Атанас Михов,Григор Първев, Никола Танев, Радомир Мандов, Иван Нинов, Златю Бояджиев, са представени с по две произведения. А една от работите на мариниста Христо Каварналиев е двустранна, което е рядкост. Тя е озаглавена “Морски пейзаж” и е от 1937 г. На видно място е изложена картината “Освободителите” на Александър Поплилов. Рисувана е през 1978 г. по случай 100 г. от освобождението на България. “Изключително внушителна и изразителна, тя е достойна за всяка музейна експозиция”, смята Радоева.
Още една живописна работа на доайена на художниците в Троян - Григор Първев, е рисувана през същата година и е посветена на освобождението на Плевен. Експозицията включва и 6 графики на водещи имена, включително и на Наум Хаджимладенов. В златния фонд на ОББ преобладават пейзажите - изключително разнообразни като сюжети. Те пресъздават знакови сгради или красиви природни забележителности. “Във всички корпоративни колекции този тип творби заемат водещо място, за да създават настроение”, обясни Радоева.