Изтребители го ескортираха до столицата
Най-големият пътнически самолет - А380, кацна за първи път в България на летището в София в неделя. 350-тонният гигант дойде от изток, направи заход, снижи се на 500 м над града и направи няколко кръга над столичните квартали.
Машината бе управлявана от българския пилот Марио Бакалов и капитан Раймунд Мюлер. В кабината Бакалов бе сложил българско знаме. Казва, че му се е сбъднала мечта - да пилотира най-големия пътнически самолет в света до родината си.
С навлизането в българска територия
А380 бе
“прехванат” от
3 изтребителя,
които го ескортираха до София. “МиГ”-овете бяха на такова разстояние, че се виждаха силуетите на пилотите. За да поздравят “гигантския кит”, който плува в небето, те поклащаха крила.
Не ми се е случвало досега да ме придружават изтребители, каза Бакалов. Демонстрацията всъщност бе част от празника на военновъздушните сили.
Самолетът, който дойде в София, е един от 14-те А380 на “Луфтханза”. Дълъг е 72,7 метра, висок е 24,1 м, площта на крилото е 845 кв. м, прелита 12 000 километра.
Ербъсът е двуетажен и може да превози 509 пътници. На първия етаж е икономичната класа с 371 седалки. В центалната част са по четири на ред, в страничните до илюминаторите - по три. “Луфтханза” е отделила част от салона на първия етаж за т. нар. премиум икономична класа. Тя е с 52 места и с по-широки седалки.
На втората палуба са първата и бизнескласата. Първата класа е суперлукс.
Местата в нея
са 8, креслата
стават на легла
Стюард демонстрира как се задават команди от панел до креслото, то се разгъва, отстрани се вдигат панели, които да оградят леглото от останалите пътници. Пред всяко има телевизор. В бизнескласата седалките са 78.
В неделя на втория етаж на самолета от Франкфурт се качиха клиенти на компанията.
Сред тях бе и Лъчезар Цоцорков - председател на надзорния съвет на “Асарел Медет”. Днес имам рожден ден и си подарих полета с този самолет, каза той пред “24 часа”.
Да види самолета, бе дошъл и главният прокурор Сотир Цацаров, чието хоби е авиацията.
Около оградата на летището се бяха събрали стотици хора, които да наблюдават кацането.
На борда бе и вицепрезидентът на “Луфтханза” Хайке Бирленбах, която поздравяваше пътниците, които ще летят от Франкфурт до София.
Вече на летището, в присъствието на министъра на транспорта Ивайло Московски Бирленбах заяви, че се радва, че тъкмо “Луфтханза” е успяла да доведе А380 в София. Обяви го като знак на ангажираност към България, вярвам в нейния растеж, каза тя.
Ивайло Московски пък пое ангажимент правителството да продължи да подкрепя инвестициите на “Луфтханза” в България, имайки предвид строителството на третия хангар за прегледи на големи самолети. Отново бе казано, че София е най-големият извън Германия център на “Луфтханза техник”. Сред феновете на авиацията се коментираше дали А380 няма някой ден да се ремонтира в българската столица.
Всеки трети литър, който продава “Еко България” е авиодизел. Това каза Роберто Караханас, главен мениджър вътрешни и международни пазари в “Хеленик петролеум”. За
отбелязването
на една година
от продажбите
на горивото
в България компанията имаше специаен кът на летището, където кацна А380. Пилотът Марио Бакалов е рекламно лице на авиодизела.
“Новото гориво, което предлагаме, е не само по най-строгите изисквания за производство, а поддържа двигателят такъв, че да може да полете”, каза Караханас.
Благодаря на нашите клиенти, които оцениха по достойнство авиодизела, каза Георги Деянов - изпълнителен директор “ЕКО България”.
Според него за годината горивото е доказало предимствата си. Вярваме, че това ще продължи и в бъдеще, добави той.