Докато в световен мащаб преобладаващата част висши мениджъри са мъже, то броят на жените, които проправят път към тези висши постове, става все по-голям. Сега можем да се похавали, че една от тези жени е българка и тя се казва Анна Димитрова, съобщават от Investor.bg.

Анна Димитрова стана член на борда на директорите на телекомуникационния гигант Vodafone в Германия. Тя е само на 40 години, но е постигнала изключително много и фактът, че е жена не й е попречил. Тя е участвала в успешното преструктуриране на чешкото дъщерно дружество на Vodafone.

Г-жа Димитрова казва, че българското й възпитание е помогнало да се формира, такава каквато е днес. Като тийнейджър, тя става свидетел на разпадането на социализма в България. Подобно на много хора по това време, баща й загубва работата си. Той използва възможността да започнат свой собствен бизнес и това я вдъхновява да изпробва нови възможности.

Също така тя споделя, че е израснала без идеята, че жените не могат да стигнат мъжете на пазара на труда. "Просто трябва да погледнем колко естествено жените да заемат лидерски позиции в бившите социалистически страни, дори като майки," казва тя. За сравнение, добавя тя, в Германия има неравенство между половете.

Г-жа Димитрова отива в Германия като студент преди 20 години, след като вече е получила степен от Университета за национално и световно стопанство (УНСС) в София. "Консултант по човешки ресурси ме попита, с какво съм била по-добра в сравнение с германския кандидат. Това наистина ме накара да се ядосам",каза г-жа Димитрова.

Нейният най-труден проект до момента, казва тя, е преструктурирането на чешкото дъщерното дружество на Vodafone през 2013 г. Като главен финансов директор, г-жа Димитрова е била отговорна за излизането на печалба след като пазарния лидер неочаквано понижил цените си с 50 процента.

Нейната нова роля може да се окаже също толкова предизвикателна. Vodafone наскоро сля своите отдели за стратегии и цифровизация. "Цифровизацията е в основата на нашата бизнес стратегия", каза г-жа Димитрова. Тя планира да цифровизира продажбите и сервиза, да докосне нови бизнес сегменти и да навлезе в интернет на неща, да разработи нови бизнес модели, основани на планираната 5G мрежа. „Дигиталната трансформацията трябва да стане част от ДНК-то на Vodafone." Г-жа Димитрова казва, че тя не разчита на външни консултанти за стратегията си.