Известната хранителна верига "Макдоналдс" се съгласи да продаде 80% от своя бизнес в Китай като част от бизнес целите си, които включват франчайз на повече от техните ресторанти по целия свят, съобщи Би Би Си.

Китайската държавна инвестиционна група и американският частен инвестиционен фонд ще поемат контрола на операциите. Стойността на сделката е $2,1 млрд.

"Макдоналдс" притежава и оперира около 65% от своите 2 000 заведения в Китай. Франчайзингът позволява да се задържат част от продажбите, докато се намаляват оперативните разходи.

Веригата се опитва да рационализира своите глобални операции и да промени структурата на собствеността като се фокусира повече върху франчайзи. През март миналата година компанията обяви, че търси партньори за създаването на 1 500 ресторанта в Китай и Корея през следващите пет години.

Според споразумението, подписано в понеделник, американският гигант ще запази 20% дял от своя бизнес в Китайската република.

Превод и редакция: Зорница Йосифова