„Таен клиент” провокира служителите в офиса на НАП в Русе, но не откри нередности, съобщиха от данъчната пресслужба. Първата за тази година проверка била извършена по специална програма на приходната агенция за контрол на качеството на обслужване на клиентите във всички офиси в страната. По 26 показатели за наблюдение, непознати служители от структурата на ТД Варна проверили детайлно русенските си колеги.
„Агентите” проконтролирали, дали в Русе са предоставили на видно място задължителната информация за структурата на НАП, за предлаганите от нея услуги на граждани и фирми, за условията на изчакване, за отношението към клиента при обслужването му и възможностите за подаване на сигнали.
Ежемесечните проверки по метода „таен клиент“ са дългогодишна практика в НАП с доказана ефективност за оптимизиране на работата, твърдят данъчните. Индикация за това е и фактът, че в последните 2 години в специалната кутия за жалби и похвали в русенския офис има само 1 предложение за подобряване на условията за изчакване и 8 благодарствени писма към служители. За изминалата година в офиса в Русе са били обслужени 129 659 клиенти при средно време за изчакване 7, 45 мин. и средно време за обслужване 6, 40 мин., което е под общия норматив от 20 мин. в Наредбата за административно обслужване. През 2016 г. служителите от отдел „Услуги за клиенти“ в офиса на НАП в Русе са обработили за клиентите 1 904 656 бр. различни видове декларации, удостоверения, заявления, уведомления и други документи, свързани с данъчното и осигурително законодателство.