Благодарение на партньорството
с веригата фирмите увеличавали
производството, някои и изнасяли

Още български производители ще предлагат продукцията си в магазините на “Лидл”. От стъпването си на българския пазар през 2010 г. имаме активно сътрудничество с български доставчици. Пример за това е продуктовата линия “Родна стряха”, която стартира през февруари тази година. Към момента за линията “Родна стряха” продукти доставят 23 български фирми, две от тях са изцяло нови, съобщи във вторник Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на “Лидл България”.

“На базата на отличните търговски резултати от продуктовата линия “Родна стряха”, както и положителната обратна връзка от клиентите и ангажимента ни за насърчаване на българското производство планираме втора фаза на проекта. Ще разширим асортимента и ще увеличим броя на продуктите”, обясни тя.

Практиката се

оказала успешна и

за двете страни,

сочели резултатите от развитието на продуктовата линия “Родна стряха”. Само месец след старта си тя показвала сериозен принос за реализацията на български стоки.

“Месец след своя старт продуктовата линия “Родна стряха” постига отлични резултати, като допринася за сериозен ръст в продажбите на български производители. 61% е ръстът, който отбелязват млечните продукти, след като стават част от продуктовата селекция. При месните продукти увеличението в продажбите достига 37%”, обясни Драгийска. През тази година предстои да бъде обявена и втора фаза на кампанията, добави тя.

Компаниите, които работят с “Лидл”, успяват да изнесат продукцията в до 15 държави в зависимост от възможностите за производство. “Лидл” осигурява сериозни шансове за експорт и над 20 фирми вече изнасят в редица европейски страни”, уточни Драгийска. Така например към Гърция отивала пъстърва от Доспат, а към Румъния и Хърватия - хляб.

Към северната ни съседка се изнася и пилешко месо от родно производители, а към Германия - вино и месни деликатеси, включително филе “Елена”.

“Само за февруари 2017 г. относителният дял на “Лидл България” в оборота “Венеца” е цели 56%. Благодарение на партньорството си с веригата изнасяме към Румъния”, заяви Ивона Панайотова - собственик на предприятието, което произвежда халви и локуми. Базата на фирмата се намира близо до Ябланица точно до едноименната скала.

“Еко мес” е друг от българските производители, които се имали

високи продажби и

разпознаваемост

на марката благодарение на съвместната работа с “Лидл”.

“В рамките на 1 месец произведохме за “Родна стряха” 62 000 артикули което е много сериозен обем за нас и голямо натоварване на производствените ни капацитети”, споделя Мира Андонова, собственик на фирмата от с. Величково.

Тя обясни, че предлагат два продукта от гамата си във веригата. А първото мнение за нов продукт получава от дъщеря си.

“Благодарение на партньорството ни с “Лидл България” само през 2016 г. отбелязваме ръст в доставеното количество с над 23% спрямо предходната година. А в рамките на петгодишното ни успешно партньорство увеличението е цели 23 пъти”, обобщава резултатите от участието си в “Родна стряха” Христо Кунев, собственик на “Мероне” от Алфатар - производител на млечни продукти.

Кунев разказа, че фирмата му започва да си партнира с “Лидл” през 2011 г. “Стартирахме плахо - с 6,5 тона за цяла година. През 2016 г. количеството нарасна до 151 тона”, каза той.

“Продуктите ни са вкусни, качествени”, заяви Кунев и се похвали, че инвестициите във фабриката му ще продължават, а наскоро дори е завършена и нова линия за бяло саламурено сирене.

Българските производители бяха категорични, че

да стартират

партньорство

с веригата е

било лесно,

въпреки списъка с изисквания, които има “Лидл”.

За да бъде пуснат един продукт в магазините, зад него стои огромна работа, разказаха още от веригата. Необходими са уточняване на рецептури, тестове, експертиза на партньори.

Според Драгийска клиентите се връщат именно заради високото качество на предлаганата стока. “Мога да кажа, че жертвахме, в кавички, много място от търговската ни зала, за да направим видна нашата кампания. Във веригата няма маркетингови такси”, разказа още Драгийска.

От ляво на дясно: Милена Драгийска, Христо Кунев, Мира Андонова и Ивона Панайотова разказват за добрите резултати, които дава съвместната им работа.