9 от 10 потребители биха прекратили покупката на бутилирана вода при съмнение в качеството ѝ. Това показват данни от маркетингово проучване по поръчка на асоциацията на производителите на безалкохолни напитки.
Качеството, вкусът и марката са основните фактори при избора на българите. Цената остава на пето място. 33,5% са отговорили, че пият минерална вода всеки ден, 22,6% - изворна, и 16,9 на сто - трапезна.
Браншът започва инициатива “Кристално чисти”, съобщи Жана Величкова, изпълнителен директор на асоциацията. 8 компании, сред които са “Девин” и “Кока- кола”, настояват за ясни правила и ангажименти към обществото срещу сивата икономика и безотговорното говорене. Фирмите, които подкрепят инициативата, са платили над 86 млн. лв. данъци, такси и осигуровки през 2016 г. Ще бъде финансирана магистърска програма за устойчиво развитие с Американския университет в България и Харвардския университет.