Проектът за магистрала "Струма", при който едното платно преминава през сега съществуващия път на Кресненското дефиле, а другото е изведено по билото до дефилето, е най-икономически изгодният. Това коментира пред БНТ инженер Светослав Глосов от Агенция "Пътна инфраструктура".
Ако до пролетта на 2019 г. не започне изграждането на участъка от магистралата през Кресненското дефиле, България рискува да загуби милиард и половина евро финансиране, отпуснато от Европейския съюз за цялостното изграждане на "Струма".
"Участъците, в които има по-остри завои, и там, където е по-тесен пътят, те да бъдат разширени, там, където е възможно, завоите да бъдат изправени, така че да се подобри качеството на пътя. не става въпрос за магистрала със скорост 140 км, както е по другите магистрали. В този участък ограничението на скоростта ще е 80 км/час. Говорим за път с някакво ограничение на скоростта. Така че това, което с проекта и с изпълнението ще направим, е максимално да облекчим движещите се по трасето и когато е еднопосочно, вече не е и толкова опасно", коментира Глосов.
Глосов съобщи още, че ремонтът на тунел "Витиня" на автомагистрала "Хемус" ще се забави с месец заради открит конструктивен дефект, който ще бъде отстранен. Ремонтите на други два участъка от магистралата ще приключат следващата седмица.