Колко ефективна е интернет рекламата и от колко потребители в интернет е видяна действително?
Отговорите на тези въпроси ще станат еднозначни във всяка страна на ЕС с единния европейски стандарт за измерване на ефективността на интернет рекламата. За изработването на общи принципи за измерване в края на 2015 г. започва да работи Европейската група за управление на гледаемостта (EVSG). Тя е организация, създадена от Европейската асоциация на комуникационните агенции (EACA), Бюрото за интерактивна реклама (IAB) и Световната федерация на рекламодателите (WFA).
Само преди дни групата представи принципите, приложими към различните технологии за измерване на интернет рекламата. Правилата действат в 6 сфери: среда, метрики, методология за измерване, прозрачност и отчетност, потребителско преживяване и бот трафик.
Целта е чрез единния стандарт да се намалят несъответствията в данните, които в момента се предоставят от различни системи за измерване на гледаемостта.
За да състави стандарта, организацията е провела консултации с различни групи от индустрията - издатели, медийни и рекламни агенции, рекламодатели, пийпълметрични компании, национални и международни търговски организации.
Очаква се подобни правила да бъдат въведени и за мобилната реклама в края на 2017.
Стандартизираните показатели ще позволят данните от измерванията на различни компании да бъдат реално съпоставими. Бизнесите, които следват методологията, ще могат да се сертифицират.