Мирослава Пеева: Когато работиш за себе си, е много по-трудно
"Корнер" в Русе е ресторант, в който се предлага предимно българска кухня. Всеки ден клиентите имат избор от обедно меню от 6 ястия и 6 различни супи.
Ако те не им допадат, могат да си харесат нещо друго от разнообразния бар лист. Храната всеки ден е прясно приготвена и на добра цена и клиентите го оценяват. Ресторантът вече трета година редовно се посещава от работещите в съседните фирми. За собственичката Мирослава Пеева е комплимент, че хората, които от първия ден идват да се хранят в "Корнер", продължават да го правят и днес. Именно за това тя поставя гостите си винаги на първо място. "Клиентите показват какво желаят и винаги се съобразяваме с техните предпочитания. „Клиентът винаги е номер едно", е мотото на Мирослава.
- Откога сте в този биснес? Занимавали ли сте се с нещо друго преди?
- Преди 3 години отворих ресторанта. В района, в който работя - до Дунав мост, нямаше такова заведение. Ние се занимаваме и с друг бизнес и наблюдавайки отстрани хората, решихме, че има нужда.
- Защо избрахте да работите в тази сфера?
- Преди това съм работила в заведение и ми допадна работата. След години ми се отдаде възможност и отворих собствен ресторант.
- Какво научихте за тези години като предприемач?
- Научих, че лесно няма. Има голяма разлика между това да работиш за други хора и за себе си. Когато работиш за себе си, е много по-трудно. Не е лесно да разчиташ на други хора.
- Кой беше най-трудният момент в досегашния Ви опит на предприемач?
- Трудните моменти са всеки ден. Хората си мислят, че когато имаш бизнес, можеш да спиш по цял ден, да ходиш по почивки. Няма такова нещо. Няма начало, няма край. Даже в началото ми беше по-лесно, защото не работих с други хора, а разчитах на себе си. Сама го проектирах, сама го разработих, всичко си измислих сама. Дори относно храната, която предлагаме - аз решавам как да се овкусява, как да се предлага. Най-трудното за мен е да намеря персонал - хора, които имат желание за работа.
- Как избирате служителите си?
- Няма определени критерий. Желателно е да са приветливи, симпатични млади хора, да имат желание за работа. Това е основното.
- Как успявате да ги мотивирате?
- Основното са заплатите. При нас те са много по-високи от останалите заведения в града. Служителите ми получават достатъчно. И се задържат при нас, не сменям персонала.
- Как си представяте вашия бизнес след 5 години?
- Времето ще покаже, няма нищо сигурно. Но се надявам да отворя още заведения, дори извън България - трябва да сме оптимисти.