Продажби за близо 3 млн. лева са реализирали 6 български производители за 7 дни по време на “Балканската седмица”, организирана от “Лидл”.
Тя се проведе за първи път през лятото на 2017-а в магазини на веригата в Европа. По време на тематичната седмица 14 артикула от български доставчици достигнаха до 19 държави в Европа.
Най-предпочитаните български продукти бяха баница със сирене, антипасти, сушено филе, овче сирене и бира. Наш производител на баница е реализирал износ, който се равнява на продажбите му в “Лидл България” за 10 години.
Биволската луканка е сред фаворитите, които имат възможност за постоянен експорт. Миналия декември Германия и Ирландия са поръчали 108 хил. бройки, за тази Коледа също са направени поръчки от тях и още 5 други държави.
Български продукти ще се включат в изданието на кампанията и през следващата година. Акцент през 2018 г. ще бъде износът на вино. 131 000 бутилки на стойност 1,3 млн. лв. от 7 български доставчика са поръчани за Словакия, Румъния, Полша и Великобритания. Сериозен шанс да се реализират на чужди пазари получават и продуктите под линията “Родна стряха”.